*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har fått mange hendvennelser fra ett telefonselskap som kaller seg for ACN. De har i flere år sendt ut reklame med oppfordring til å starte ett abn hos dem. I dag fikk jeg en inkasso regning på 21000kr Når jeg ringte til de fikk jeg beskjed om at jeg hadde ringt og ikke betalt regningen. Jeg har ALDRI hatt noen telefonselskap med det navnet. Jeg ba om å få oversendt kontrakten så jeg kunne se hva dette var. Da sa han gutten i tlf at de ikke hadde kontrakter signert før 2006 lenger, fordi de hadde byttet system. De påstår at de har sendt alle regninger til min folkereg adresse. Jeg har ikke fått eller sett noe. Så jeg spurte om jeg kunne få uten spesifisert utskrift av aktiviteten på abn. Da sa han at jeg måtte BETALE for en sånn!!!!! herregud! De vil ikke gi meg noe informasjon, jeg ba om å få snakke med en ansvarlig og fikk beskjed om at de ikke hadde lov til å gi ut navn eller sette over uten avtale!! Her er linken til siden: http://www.acnmobile.com/mobile/se_se/ Hva gjør jeg nå? Tydeligvis er det jo noe som ikke stemmer, kan de kreve meg for penger uten en kontrakt som viser en eventuell avtale? Sitter helt matt her å føler at jeg ikke vet hvordan jeg skal løse dette! Takk nemlig for hjelp!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 hadde nok kontaktet en advokat jeg ja. Bare for å være sikker på at alt gikk riktig for seg fra min side, og for å gi selskapet en støkk. MEN, du kan jo kontakte forbrukerrådet først, og høre hva de har å si?
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Ta kontakt med Forbrukerrådet og hør med dem hvordan du skal angripe saken
Mom2Two Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Bare drit i å betale regningen. Det er bare humbug. Det er jo uansett de som må bevise at du skylder de pengene, og de kommer vel veldig lite trolig til å ta en sak til retten som de vet de kommer til å tape. Drit i å betale, og drit i å svare når de ringer. Trenger ikke kontakte advokat for dette.
Herkules Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg ville ha sendt en skriftlig klage/ benektelse av at det foreligger en avtale. Da kan de ikke sende beløpet til inkasso og de må selv gå videre med saken. Kontakt gjerne forbrukerrådet for å høre om firmaet er i deres søkelys For noe møkk foresten, blir sinna på dine vegne
Mom2Two Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Men selskapet må jo selv betale omkostningene med inkasso om kravet er urettmessig. Dermed kommer de ikke til å gidde det, evt. kommer det fra et eller annet useriøst selskap. Kravet vil uansett ikke stå seg i retten, så det er ikke noe problem. De prøver seg sikkert på mange folk, så kommer en eller annen dust til å betale før eller senere. Det er det de lever av.
Gjest 5 andre Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 Uansett bør du kontakte forbrukerrådet. Om selskapet ikke allerede er svartelistet, er det viktig at dette blir gjort. I og med de ikke er villig til å imøtekomme deg på noen av dine forespørsler, er det innlysende at alt de gjør er useriøst. Skriv en skriftlig klage hvor du ber om den dokumentasjonen du har krav på. Alt fra kontrakt til kopier av tidligere fakturaer osv. Ikke minst det telefonnummeret de mener du har benyttet. Skulle selvfølgelig vært unødvendig for deg å lette en finger i denne saken, men da har du gjort alt på en ryddig måte. Du får jo også en betalingsanmerkning som kan skape problemer med framtidig kjøp av tjenester (lån / abonement), om ikke dette ryddes opp i. Lykke til!
Mom2Two Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 Og du, NB!! NB!!! Kom til å tenke på noe, du bør VIRKELIG sjekke at du ikke har vært utsatt for et identitetstyveri, dvs. at noen har brukt ditt navn og dine personopplysninger til å bestille det abonnementet.
Smilefjeset Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Midt oppe i dette tenker jeg... du har vel hatt en annen avtale hos en aktør hvor du har betalt for telefonbruk? Altså hvis du hele tiden har hatt telenor eller andre så er jo saken grei. Og som over sjekk at du ikke har blitt frastjålet ID.
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. oktober 2009 Ja, jeg må ta tak i dette i dag! Blir så utrolig irritert, men det er jo bare å begynne i en kant. Jeg har hatt telenor siden jeg fikk mobil på 90-tallet en gang, faktisk det samme nret! Jeg ringer forbrukerrådet når jeg har fått mini til å sove. Takk for råd og svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå