Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Vi har en liten prematur jente som ble født i uke 28 (er i uke 38 nå) som hadde lungebehandling i de første 7 uker av sitt liv. Hun er jo definitivt i risikogruppen, og jeg ville ringe helsestasjonen for å få vite litt om hvor og når mannen min og jeg kan vaksineres. Fikk beskjed om at vi måtte vente til "alle" skal vaksineres, som da var 17. novbember. Jeg ble utrolig provosert og synes det er hårreisende at mitt premature barn skal utsettes for potensiell smitte så lenge. Er det noen som vet om private leger el.l. hvor man kan få denne vaksinen som nærmeste pårørende til en i risikogruppe som ikke kan ta vaksinen selv?
Gothminister Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 kan du ikke høre med volvat da? Ellers har jeg lest i lokalavisen att det er noen som private legeforeninger som gir den vaksinen,koster 250 kr..
Ranveig R Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Eg har eit fadderbarn som er ekstremprematurt, med bpd og dermed dårleg lungekapasitet. No er barnet så gamalt at det kan få vaksina og skal få den, men dei vil vente til litt fleire har tatt den/til dei ser at det er rimeleg trygt + at barnet har blitt litt sterkare. Mor og barn er "i dekning" på hytta fram til barnet skal få vaksina. Far derimot har fått vaksina nettopp fordi han er i næraste familie til eit risikogruppebarn som ikkje kunne vaksinerast med det same. Merkeleg at det skal vere ulik praksis på dette her? Har du ringt influensatelefonen? Dei har nok riktigare informasjon enn helsestasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå