Gå til innhold

Du vet du bor på landet når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

....det kjører fire biler etter hverandre på veien og du tar deg selv i å undre hva som foregår!!

...nærmeste nabo bor en kilometer unna. Og du kaller alle i radius av tre kilometer av huset ditt naboer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha!!!!

samme her det. møter man 3 biler etter hverandre så sier vi her ute:

hmmm.....er det ferga som kom nå?----

hører man sykebilen så blir man nyfiken og redd på samme tid og bare håper det ikke er noen du kjenner el "naboene" dine som er syke;)

Skrevet

....når du må vente 2 timer i nærmeste tettsted for å ta bussen hjem hvis du mister den første (kl 14), og mister du den neste (kl 16) så er det ikke flere busser den dagen....

Skrevet

Når du titter ut av vinduet og det går hester forbi

.. du våkner opp en sommerdag og hele huset lukter kubæsj

Skrevet

... du stadig kommer for seint på jobb fordi det er kø av traktorer på veien.

Skrevet

...når du hører på motorlyden hvem sin traktor som kjører forbi..

...når du kommer på jobb etter å ha vært borte i ei uke pga influensa og folk bestemt mener de har hørt at du hadde malaria eller byllepest e.l.

...det går rykter om at du har et forhold til mannen til veninna di fordi du slakket ned på farten idet du kjørte forbi huset deres en dag hun var inne i byen for å handle.

...du har et forhold til faren til veninna di av samme grunn som over, bare at det var mora hennes som var i byen den dagen...

...du havner i evigvarende konflikt med naboen fordi du har vært på vedkommedes multemyr som han/hun har gjeta på hele sommeren og forsynt deg.

Men også når:

...du kommer på besøk til noen som ikke er hjemme og du bare går inn på kjøkkenet og setter over kaffe mens du venter.

...naboen brøyter innkjørselen din gratis hele vinteren fordi du fant en bortkommen sau som var hans den høsten.

...folk vet når du har en personlig krise (fordi de vet alt om alle) og kommer innom med posten eller for å klippe plena di eller med kaker.

Skrevet

Vet ikke om min plass kan kalles landet, lukter ikke kubæsj her, og det finnes vel knapt nok traktorer, men har litt av den samme følelsen hvis det kommer 4 biler etter hverandre, så er det jo tidenes rushtrafikk her oppe. Går reinsdyr å beiter i "hagen" vår og fra oktober-februar så kan vi bare komme oss til fastlandet 5 dager i uka, SAS gidder ikke å sette opp fly her hver dag utenom turist sesongen!!

Har vokst opp langt utpå landet sånn dere beskriver over her, kjente jeg fikk et aldri så lite savn akkurat nå, he,he.... :-)

Skrevet

Ja det er på godt å vondt å bo så på bygda, hehe. Svigers bor på byda og der er tydligvis jeg og gubben rikfolk for vi har visst flere hus i "syden", vi som aldri vært i "syden"(bae vært i italia, spania osv.) Og svigerfar må jo være rik og, for han har kjøpt hus til oss der, hehe.

Skrevet

Fordelen med å bo på landet/bygda er hvis ikke du vet hva du holder på med, vet ihvertfall resten av bygda det ;)

Skrevet

Stemmer på en prikk CMH :D

Skrevet

Når lillesnupp forteller stolt i barnehagen at hun skal bli storesøster, trodde vi slapp den bomba, men de ansatte hadde allerede hørt "ryktene".

Skrevet

He he, veldig bra "eljaxon"

Skrevet

Det er helt sant, og skikkelig rart når jeg leser det så sitter jeg her og nikker og er helt enig he he =)

Og når man kommer hjem fra byen og kan ringe naboen og spør hvor mannen er om man ikke finner han he he =)

Skrevet

Jeg vokste opp i ei bygd med ca 300 innbyggere, og der var det sånn at hvis dine eldre søsken eller foreldre var litt "spesielle" eller ikke særlig populære, så hadde du ingen mulighet til å bli kul selv heller. Du ble dømt etter hvordan foreldre, søsken, tanter, onkler og søskenbarn hadde vært på skolen. (Hadde ei lærerinne som også hadde hatt onkelen min som nå er 60 år. Jeg er 28)

Ellers er det jo ganske koselig å bare kunne stikke innom naboen, og at du alltid har noen som bryr seg når du blir syk og sånn:)

Skrevet

uff.. vokste også opp på lite sted.. kristen bygd.. og vi er ikke kristne..

Da jeg slutta i koret for å gå på folkehøyskole koret, og skifta til dansing der (mer utfordring, ikke bare bønn og "jubeldans") var det ingen som lengre snakka til meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...