Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Jenta på 7 år, bor annenhver uke hos meg/far, pga at jenta blir veldig urolig av dette har jeg kontaktet fvk, men de mener jeg tar feil..! Nok om akkurat det da. Saken nå er det at barnefaren ofte sender jenta til sine foreldre, enten for en natt, eller for hele helga (kanskje 2 av 3 helger han har henne), for de skal på fest...(han sier ikke så mye til meg om dette da..), i helga når jenta kom hjem på søndag, fortalte hun at hun ville være hos meg fra lørdag, men at hun måtte til farmora og farfaren (faren skulle på fest), og han spurte aldri meg om jeg kunne ha henne. Nå har jeg tenkt en del på dette, at nå er det jo nesten slik at hun har 3 hjem, hos meg, faren og farmora/farfaren, og det er jo ikke rart jenta er urolig. Så mitt forslag nå er at jenta ikke skal ligge borte uten at vi er der, dvs at trenger han barnevakt over natta, skal han bruke meg, og omvendt. At hun noen ganger ligger over til besteforeldre/tanter og onker gjør meg ingenting, for det har hun bare godt av å få tid sammen med de, men det trenger ikke å bli så mye, å ligge borte ca ei natt annenhver helg, er alt for mye synes jeg med tanke på at hun har delt bosted. Er dette ett bra eller dårlig forslag? Evt andre måter å gjøre det på, eller er det helt greit?
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Fornuftig forslag. Skulle bare mangle. Han kan jo feste annenhver helg om han vil. Det burde faktisk holde.
Alltid Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Synes også det høres ut som ett fornuftig forslag. Presiser gjerne at du ikke vil være vanskelig i forhold til kontakten mellom farmor/farfar, men at du vil ha det så stabilt som mulig for jenta di all den tid hun reagerer som hun gjør.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Hi her. Takk for svar. Han nekter å "gi fra seg" 50/50 ordningen, jeg foreslo at hun var til meg "fast", og at hun var til han annenhver onsdag - mandag (istede for mandag - mandag), men da mistet han to dager med henne, og det nektet han. Jenta har jo også ligget borte når hun har vært hos meg, men jeg har alltid vært så nært, at de gangene hun har ombestemt seg (for hun ligger borte fra meg kun når hun selv ønsker), så har jeg kunnet hentet henne umiddelbart.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg synes at det høres lurt ut, men hun må få lov til å sove hos farmor og farfar innimellom, det er jo bare stas for besteforeldrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå