Gå til innhold

Vaksine?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eg jobber i helsevesenet og kan få vaksine i november,men det skal ikkje være så bra å ta vaksina i 1 trimester? Noen som har hørt noe om dette? Skal dere ta vaksina? Er vanskelig å ta stilling til dette-hører så mye om vaksina...

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn som jeg har forstått det er det anbefalt at man tar den i 2. og 3. trimester fordi man da er i en risikogruppe. Men jeg vet ikke om det er forbundet noen fare med å ta den i 1. trimester.

Det burde du sjekke med legen din, eller kanskje på jobben din.

Jeg skal ta vaksinen fordi jeg stoler mer på den enn jeg gjør på viruset. Det er helt klart større fare med viruset, det kan jo i verste fall føre til døden, det har vi jo sett. Jeg regner det som verre enn noen "mulige langtidsvirkninger" av vaksinen.

Men jeg har tenkt å se det litt an, først få bekreftet 100% at jeg er gravid, og så undersøke mer om akkurat når den vaksinen uten kvikksølv kommer. Hvis den kommer f.eks. når jeg går over i 2. trimester, så kan jeg jo vente på den... Men det må jeg forhøre meg med legen først uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Eg har grubla ein del på vaksine/ikkje vaksine i det siste. Men no ser det jo ut til at det er for seint for her har influensaen slått til for fullt (Trondheim). Begge jentene mine har fått det og om eg ikkje blir sjuk no med masse virus innomhus så trur eg at eg går klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Man skal ikke ta vaksinen i 1.trimester. Dette har med at stoffene i sprøyten ikke er bra for embroyet som skal utvikle seg :)

 

SÅ jeg skal IKKE ta den i alle fall. Håper at det har begynt å gi seg når jeg kommer til 2.trimester så jeg slipper å tenke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen, og får ny legetime i uke 12 for vaksine. Syns dette er litt skummelt, men velger å stole på legen:) Leste i avisa i dag at pårørende til risikogruppa får vaksine neste uke, og at det også gjelder pårørende av gravid før uke 12! Mannen tar kontakt med legen sin i morra for å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

legen som informerte om dette, men jeg har hørt at om man er i risikosonen av andre årsaker anbefales vaksinen også i 1. trimester! men det er vel legen din som har odnet med vaksinen, så da har vel han kontroll på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk den gjennom jobben min og då var eg ikkje sikker på om eg var gravid ein gong. Fekk det først bekrefta for eit par dagar sida. Testen slo ut negativt nesten ei veke etter ikm. Men lite å gjera med det no. Litt bekymra, men treng jo ikkje gjera noko...Skal prøva å få snakka med lege så fort som mulig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...