Gå til innhold

Hvor mye klær har dere i de minste størrelsene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt for mye! Kjøpe meg gal på babyklær mens jeg gikk gravid.

Jeg er blitt Mamma for første gang, og visste derfor lite om hvilke klær som var praktisk. Jeg kjøpte klær med hette, kjole eller todelte sett. Hetten låg som en klump under babyen og kjolen/genseren sklei opp under armene hele tiden!

Visst du spør fordi du er førstegangsgravid foreslår jeg at du kjøper fine bodyer og bukser. Jeg måtte også på butikken for å kjøpe strømpebukser og votter i etterkant ;)

Skrevet

Takk for svar :o)

Vet jo liksom ikke hvor mye man trenger.

Men vil være sikker på å ha nok. Og er jo såååå mye fint å kjøpe og da :D

Hi

Skrevet

Et got råd jeg kan gi deg er å heller kjøpe noen gode ullbodyer og strømpebukser, istede for å svi av penger på maaaange i bommull... Det er ikke merkehysteri men bare et råd jeg skulle ønske jeg selv hørte på før jeg begynte å handle. Du vil nok kjøpe noen fine med tekst og mønster uansett som er greit å ha om du får en sånn gulpe-baby som må skiftes på 3-4 ganger om dagen og når du skal pynte litt ekstra. Men til daglig er det faktisk greiest å bruke ull. En annen ting er at ullklærne (iallfall de fra janus og stillongs og joha) kan man bruke ganske lenge fordi de er så elastiske.

Skjønner at du går litt amok:) det gjorde jeg og, og det er jo gøy. Bare husk på at du får masse masse presanger og sånn. Og ikke riv av prislappen på alt du får med en gang. Kan hende du ikke rekker å bruke alt, og da er det greit å kunne bytte til noen større str etterhvert.

Gjest eelis+guttespire *har født*
Skrevet

Nå bruker min gutt enda 50, men mitt tips er maaange bodyer og maaange bukser og strømpebukser. Her gulpes og tisses bodyene ut rett som det er, og i løpet av ett døgn bytter jeg klær på han minst fire ganger. Ikke skjønner jeg hvordan han klarer å tisse oppover ryggen sin, men det klarer han!! Man trenger ikke noe særlig mer enn body, bukse og strømpebukse, heller. Sokker og innevotter har jeg brukt på natta, men det er ikke sikkert du trenger det :-)

Uansett får du veldig mye klær i gave, så ikke ta helt av i butikkene enda, hehe.

Skrevet

Str 50: nesten ingenting

Str 56: ALTFOR mye

Str 62: myyye!!

Altfor mye i str 68, jeg tror at hun hoppet over den str.

Trollemor her har aldri gulpet mye, tisset på seg el sølt særlig.

Skrevet

Brukte ikke så mye i 50, men 56 brukte hun lenge. Neste størrelse som hu brukte leeeeenge var 74, nesten et helt år.(med litt overdrivelse) 56, 62 og 74 hadde jeg satsa mest på. Men, alle barn er jo forskjellige!

Skrevet

Har mye. Nå brukte min datter str 50 i ca. 7 uker. Nå er hun 14 uker, og kan nok bruke 56 et par uker til. I størrelse 62 og 68 har jeg ekstremt mye. Har en full søppelsekk i hver størrelse.

Skrevet

50: nesten ingenting

56: Mye

62: Nokså mye, men ganske bortkastet siden frøkna hoppet over den størrelsen og rett på 68.

Klærne i størrelse 56 og 68 er de som har blitt godt brukt her i huset. Jenta mi var 48 cm og 3300 g ved fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...