Gå til innhold

Noen med gode tips til introduksjon av matvarer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først prøvde vi med diverse 4 mnd grøter blandet med mm, men det ville han ikke ha. Så prøvde vi diverse frukt moser. Den eneste han "likte" var gulrot og potetmosen til Hipp. Startet kun med et par teskjeer av gangen.

Det er mye mer enn det i et glass og de holder seg ikke så lenge etter at de er åpnede, men dersom de ikke er varmet opp kan de fryses ned.

Frys ned i et isbit-brett og ta opp en bit av gangen.

Det først du må gjøre er å finne ut hva h*n "liker". La h*n bli vandt med å spise litt og sakte men sikkert introduser nye matvarer. Ikke retter, men en og en matvare av gangen. Vi starter når han var 4,5 mnd.

Lykke til

Skrevet

Jeg vil anbefale deg hirsegrøt evnt. ris grøt fra Aurion, kjøpes helios. Ikke lag for tykk grøt, mer flytende de første gangene. Du kan evnt ha oppi litt morsmelk, etterhvert kan du ha oppi en god økologisk olje, gjerne raps, tistelolje. Aprikoser kjøper du på helsekost, de "brune" (aprikosene i butikken som lyser orange er bleket), aprikosene kan du koke med vann som dekker, kok ca 10 min, bland med stavmikser, så har du det stående i kjølekskap til å putte oppi grøten. Avokado og banan er en god og næringsrik blanding etterhvert. Grønnsaker som du koker og moser med god olje i til slutt. Jeg også synes potet er fin å begynne med.Gulrot, etterhvert sellerirot, pastinakk, persillerot etc.

Men til intro, som du spør om, anbefaler jeg hirse eller ris, vente litt med glutenkorn, du føler deg frem sammen med lille og dere finner det ut.

Skrevet

Jeg begynte nar han var litt over 6 mnd, det har jeg vel ca gjort med alle 3. Tror jammen alle har begynt med hirsegrøt fra Aurion.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...