Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Molly kunne ikke få vaksine pga. eggeallergi.(dette er riktig altså!) Mora sier at det hadde vært farlig for Molly å få den vaksinen rett i åra! What? Tror mora at vaksinen gis intravenøst eller?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Det er "gammelt nytt" at de som er allergiske for egg ikke må ta vaksinen
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Det var da også noe å henge seg opp i.... Det er et uttrykk.. Mora sier ikke at det hadde vært farlig. Legene nekter henne å gi vaksinen fordi den inneholder egg..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Mora sa det kunne være svært alvorlig for Molly å ta vaksinen pga egget i den....
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Skjønner jo at de med eggealleri ikke kan ta vaksinen. Men den settes da for pokker ikke i åra!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 greit det aspireres før man injeksjerer den, men tror du den blir i armen da? den suges jo opp og transporteres over i blodet. Blir litt annerledes enn å sprøyte den i munnen.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 "tror du den blir i armen da" He, he...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 Eh, nei jeg tror ikke det. Jeg setter faktisk slike vaksiner, og vet ihverfall at den ikke settes intravenøst (som er rett i åra/vene)!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #9 Skrevet 26. oktober 2009 Så fordi hun ikke ordla seg rett iforrhold til ditt fagspråk måtte du inn her å tråkke litt på henne.... SÅ BRA FOR DEG!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #10 Skrevet 27. oktober 2009 Jge var og vaksinerte meg i går. En mor og ei jente på ca. 8 sto i køen sammen med meg, i ca. 2 timer. Da jeg satt ig ventet etter å ha fått sprøyta kom de to ut ganske betuttet, og tydelig på gråten, for jenta hadde ikke fått lov til å ta vaksinen pga eggallergi. ikke moren heller, siden hun ikke var i riskogruppen.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 og hvorfor i alle dagen var de på gråten pga. dette tro ?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 Ja og er det så rart at hun trodde det ? jeg har ikke peiling på hvordan vaksinen settes, trodde da vaksinen settes som vanlig sprøyte og er ikke det rett i åren ? Kjære deg selv om du jobber med dette og er "ekspert" så kan du ikke vente at alle vet alt om vaksinering. Kan du alt om økonomi, jus, elektrisitet, hår, rør, fysikk +++??? rimelig korttenkt..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #13 Skrevet 27. oktober 2009 De var på gråten fordi datteren var i en risikogruppe, med en alvorlig underliggende sykdom. Så de hadde slevfølgelig håpe å minimere risken for jenta ved å vaksinere henne. senere samme dag, ble det jo dessuten kjent at en annen jente på omtrent samme alder hadde dødd av sykdommen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå