Gå til innhold

Svineinfluensavaksine, 12 uker på vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tenkt til å ta vaksinen denne uken, er 12 uker denne uken. Men er det for tidlig? Fra hvilken uke sies det at man kan ta vaksinen, noen som vet? Stressa...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min svigerinne skal ta vaksina på neste kontroll om nesten 3 uker.

da er hun ca 4 mnd på veg tror jeg.... hun fikk ikke lov av legen å ta den før....

Skrevet

Whaaat... Tusen takk for svar! Er det noen flere som vet eller har hørt noe? Har jo avtalt tid gjennom jobben, men tør ikke ta den dersom det egentlig er for tidlig?

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at når jeg er kommet over i 2. trimester kan jeg ta den.

Skrevet

Ja, fra 12.uke, ikke sant? Ble plutselig kjempestressa jeg.. Takk til dere som svarer!

Skrevet

Ifølge min svoger (som er sykepleier på akuttmottaket) så er det ikke anbefalt før uke 16.

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Jeg er gravid i uke 13 nå, akkurat kommet til 2. trimester. Vil gjerne høre svar fra flere!

Skrevet

Jeg leste på pandemi.no nå at den anbefales for gravide i 2. og 3. trimester. Synes likevel det er ekkelt å ta den med en gang jeg er kommet inn i 2. trimester. Hadde vært fint å ha en sikkerhetsmargin på noen uker. Hjelper heller ikke at noen sier man bør vente til uke 16. Samtidig jobber jeg på en skole der det er mye sykdom for tiden, sannsynligvis svineinfluensa. Vanskelig å vite hva jeg skal gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...