Gå til innhold

Livmorhalsen min hadde blitt kortere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ekstra oppfølging på sykehuset med innvendig ul fordi jeg ble konisert i januar. De følger med på lengden på livmorhalsen/ munningen min, og sjekker om den ser fin og lukket ut.

Første gang var i uke 15, da var lmhalsen underkant av 4 cm. I uke 23 var jeg 3 cm... Alt var innenfor normalen, men overlegen ville ha meg inn igjen om to uker. For de som kan litt om dette var lmhalsen også traktformet.

Noen andre i lignende situasjon? Blir jo litt smånervøs, selv om dette var innenfor det normale...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei flikki!!

Dette gjør meg veldig spent på min måling om en ukes tid..... Jeg ble jo konisert for 2,5 år siden, men har ikke målt noen ting enda... Skal på første måling om en uke. Uææh!!

Krysser fingrene for at du slipper sengeleie siste del av svangerskapet.. :) Det er ikke så gøy, men er vel verdt det om man ikke vil føde for tidlig..

Skrevet

Takk, pheew, og masse lykke til til deg også!

Jeg skal på ny sjekk allerede i neste uke. Er veldig spent på den...

Leser her og der at lmh på 3 cm er et bra utgangspunkt. Håper veldig på at den ikke har blitt noe kortere neste uke. I mellomtiden skal jeg skjerpe meg når det gjelder tunge løft, droppe tanken på å ta igjen step-treningen etter forkjølelsen har gitt seg, avvente sex til jeg vet noe mer...

Noen som forresten vet når man kan ende opp sengeliggende, lengdemessig? Sikkert individuelt, men...

Skrevet

Kan selvsagt bare svare for meg selv, og jeg har tre fullgåtte svangerskap uten noen problemer og jeg har vært konisert tre ganger. Fikk ingen spesiell oppfølging i svangerskapene heller.

Er igjen gravid og har blitt konisert for fjerde gang i mellomtiden, legen vet om dette, men ingen spesielle tiltak er iverksatt. Livmora er jo en muskel og selv om det mangler litt "kjøtt" ytterst på tappen så tror jeg den klarer å holde seg lukket. Men selvsagt dette er min erfaring, kjenner et par stykker som har fått cerclage (bånd) over tappen for å holde fosteret inne, men tror gynekologene har gått mer bort fra dette nå.

Lykke til

Skrevet

Hei igjen flikki!

Lykke til med målingen!! Keep me updated!! ;) Skal si fra når jeg har målt også..

Ang. sengeleie..så sa gynekologen min til meg at jeg skal måles i uke 24, og hvis den viser seg å være så kort da at det er fare for tidlig fødsel..så blir det sengeleie resten av svangerskapet.. Jeg spurte om man kan "snurpe igjen" tappen, men det har de sluttet med..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...