Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 "Da den ene jegeren trodde han så en tiur bak en haug i terrenget, fyrte han løs. Han traff ikke noen tiur, men jegeren Ivar Lund. " Dæven det er mange talentløse jegere rundt om. Jeg har opplevd å bli skutt etter på en ridesti, til hest. I en kommune jeg bodde i ble det skutt noen biler, og en og annen fjording hver jaktsesong. Det er jo elleville tilstander der ute.. Ville vesten er her gitt.
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 uff ja. Blir ikke bedre enn når jeg for noen år siden rota meg inn på et jaktforum og lirte av meg noe om at elgjegere er gærne og bare skyter hverandre. Det ville de ha seg frabedt gitt, for de var alle mann overbevist om at ingen noensinne hadde dødd i jaktulykker i norge som følge av vådeskudd... Måtte kjapt bite i seg det igjen da, men sannelig ble de sinte gitt. Selv fikk vi portforbud som barn i elgjakta, mamma og pappa la bikkjetrening kun etter større veier med åpent terreng rundt og torde ikke bevege seg i skauen før jakta var over, etter et utall av episoder der jegere med og uten vilje skøyt etter hundespannet... (ja, det fantes også det slaget som var så sinte på folk som ferdes i marka under jakta at de jaget dem vekk med ladd våpen...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå