_Løvemamma_ Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 På UL i sommer fikk jeg termindato 14 dager senere enn mensterminen jeg hadde regnet ut. 'Ja ja' tenkte jeg, men nå sitter jeg her å ser litt på datoer og lurer på om det kan stemme? Jeg fikk nemlig også en utralyd veldig tidlig pga en blødning (uke 6 if menst., uke 4 if UL). Da så vi en liten peanøtt med hjerteslag. Kan ikke forstå at det er mulig at jeg var i uke 4 da, siden hjertet ikke begynner å slå før i uke 5...? Noen som har lignende erfaringer, og som kanskje har født? Fødte dere nærmest menstermin eller UL termin?
my81 Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 hei. Med førstemann så flyttet dem terminen med 8 dager. Hadde det vært riktig så hadde jeg ikke sett hjerteslag på første ul. Sykehuset ville ikke ta hensyn til dette alikevel. Ho kom iallefall 5 dager før min og 13 dager før ul terminen. Det samme har skjedd igjen. Jeg er blitt flyttet 12 dager på ordinær ul. Var på 3 d og der ble jeg kun flyttet 3 dager. Sykehuset vil heller ikke denne gangen gjøre noe med terminen men se nærmere på dette om jeg går over.
Mina06+Mats09 Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg håper mensterminen min stemmer bedre for den er nemlig i DAG:) Og ul terminen er først om 16 dager...
_Løvemamma_ Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2009 Skulle ønske dette gikk opp for meg da jeg var på ultralyd, så kunne jeg spurt hun som utførte den, kanskje hun hadde sjekket på nytt.. Men kanskje jeg skal bestille en time til 3D ul og høre hva de sier..?
3 tette gutter Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Er gravid med nr 3 og har blitt flytta en uke fram alle gangene. Veit at min termin stemmer bedre blant anna pga tidlige tester og tidlig ul. Mine 2 første kom da også før min egen termin så går ut ifra det samme skjer no... Jordmor sa at så lenge det er innafor + - 14 dager så blir det å rekne som på termin.... Eg går etter min egen og sånn er det, så kjem babyen når han er klar....Går ej godt over min egen trur eg at en ul blir utført om det så må bli privat...
Helene&Lenita Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Hei! Min menstermin er 31/01, på Ultralyden i uke 21 ble terminen flyttet frem til 26/01. Det er ikke mange dagene i mellom. Skal på 3D 4/11 så blir veldig spennende å se hva de sier der Gleder meg til å se lille jenta mi igjen!
AngryBird Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Menstermin var 24. ultralydtermin den 29. så jeg er vel nærmest ultralydterminen nå Jaja, ho kommer når ho er klar uansett:)
Brura76 Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg ble "satt tilbake" 9 dager sist jeg gikk gravid. Menstermin 20, ul termin 29. Fødselen startet 21, og i journalen min stod det at babyen var fullgått og i uke 40. Så jeg holder en knapp på mensterminen dersom du selv er sikker.
Abracadabra Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 med min første hadde vi en helt fastspikret termin, han var nemlig ivf-baby, så de visste jo nøyaktig på timen omtrent når han var "ferdig", og det var 29 november...men når vi var til ordinær UL så så hun ikke det i papirene, og satte da termin til 15 november, altså to uker før. stor gutt jeg laget sist ja. enden på visen ble at han kom ikke før 9 desember, altså ti dager etter IVF-termin, og hele TJUEFEM dager etter den evt UL-terminen vi hadde fått!!! så her kan jo alt skje, hehe! denne gangen var første 32 ukene av graviditeten tilbragt i Korea, hvor de kun går ut fra menstermin som er 16/11. men der har de også UL hver fjerde uke, og det har stemt med +/- en eller to dager hele tiden. men hva om denne er like treg, og kommer tjuefem dager over UL-termin??? grøss og gru, hahaha...da har jeg jo ikke 20 dager igjen, men 45 plutselig! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå