Gå til innhold

Hva har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken barnevogn har dere?

Bæreslynge?

Sprinklerseng eller kurv/seng e.l?

Er førstegangsgravid og har ingen å snakke med om slike ting. Leser jo på internett, men vil gjerne høre andres erfaringer :) Nærmer seg 3. trimester nå, så må begynne med innkjøpene. Har sett på kjøpeguiden, men noe annet dere vil tilføye? Hva prioriterer dere, pengemessig?

Tenker en Emmaljunga barnevogn (så den var best i test) og Maya Wrap. Er dette noe bra? Høres sikkert helt uerfaren ut nå, men det er jeg jo faktisk også :)

Hadde satt pris på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Jeg har teutonia spirit s3 med softbag (veldig fornøyd)

-BabyBjørn bæresele (ikke så fornøyd) til nestemann vil jeg prøve et sånt bæresjal

-Vi har sprinkelseng som kan reguleres i tre høyder, i starten hadde vi vugge i stua (fornøyd med begge til sitt bruk, vugga brukte vi på dagtid og senga på natta)

-Det jeg har vært aller mest fornøyd med av babyutstyr var maxi cosi cabrio fix bilstolen, kjempelett å montere i bilen, lett i vekt sånn at man ikke sleit livet av seg når babyen skulle bæres i det, hadde også adapter sånn at jeg kunne klikke setet på vognunderstellet og det aller beste var at babyen vår satt kjempegodt i det pga støttene til hodet osv.

Skrevet

Vi har hatt to simo-kombi vogner og en carena freerider vogn.

Har aldri hatt behov for bæreslynge.

Vet ikke hva slags merke sprinkelseng, babykurv eller vugge er, da noe er arvet og noe har vi fått i gave. Vi kjøpte svanemadrass til sprinkelseng.

Sånn vil jeg ha prioritert:

-klær : det mest nødvendige til å begynne med. Barna vokser fort, så å investere i litt større str. 56-62 var det våre brukte i begynnelsen.

-barnevogn: simo. Er en stor tilhenger av simo. Her har vi kjøpt brukt. Vil ha med vendbart styre, og en ny vogn til 6000-7000 kr er litt mye.

-smekker - disse er nydelige å ha. Babyer sikler og søler mye når de spiser. Man kan spare mange lag med klær ved å bruke smekke.

-bleiebøtte - veldig nyttig

-sprinkelseng + madrass + dyne + 2-3 sengtøysett.

-bilstol (kommer veldig an på om du har bil, eller dere reiser mye med bil eller buss)

- flasker.

- pleieprodukter.

- stellebord/stellematte.

- badebalje: kommer an på om dere har badekar fra før.

Skrevet

Vi kjøpte "ingenting" i begynnelsen, med unntak av bilsete og litt gode klær som ulldress fra nøstebarn, lue og noe basic saker. Arvet og lånte en hel del.

Brukte en eldgammel simo uten lufthjul den første tiden. Dette var en snørik vinter med høye brøytekanter og vanskelig framkommelighet i Oslo. Gikk ikke så alt for lang tid før vi byttet den ut, men da visste vi mer om hva vi ønsket. Brukte også en nesten 40 år gammel seng det første havåret. Senga var genial for den kunne justeres i lengden og passet i den knøttlille leiligheten vår. Måtte bytte den ut fordi bunnen ikke kunne flyttes nedover.

Til vinterbarn er et saueskinn et must etter min mening. Vi arvet et. Arvet også vippestol.

Tror du kan ta innkjøpene med ro.Ikke tro at du må ha alt det snakkes om her inne. Se behovene litt an, og titt på finn. Folk selger så mye fint og lite brukt utstyr.

Skrevet

Takker for dere som svarte, hjalp mye :)

Skal gå inn på Finn og diverse og kikke litt nå. Bilsete og madrass har jeg lurt veldig på, så det var nyttig! :)

Skrevet

Har en Simo Duo med vendbart styre. Alt i alt veldig fornøyd, men den er stor, så jeg har anskaffet en mindre trille til bla shopping. Mange syns den er tung, men det vil jeg ikke si. Den er hvertfall stødig.For meg var god vugging er viktig kriterium, og her er Simo best.

Emmaljunga er også gode vogner, så du gjør ikke noe dumt kjøp om du velger det. Men ikke velg bare ut i fra en test, tenk også over egne ønsker og behov. Gå i en butikk for å se og prøve.

Bæreslynge har jeg ikke hatt. Har en Baby Bjørn bæresele, grei nok den, men jeg har ikke hatt så mye behov for den. Gutten min er nå 9 mnd, og har snart vokst ut av den. Kunne tenkt meg noe annet bare for å ha om behovet skulle melde seg, men vet ikke helt hva jeg skal velge.

Har en seng fra Baby Dan som heter Emilie. Her har jeg ikke tenkt så praktisk, valgte nok mest ut i fra utseende:-P. Bunnen kan ikke reguleres så veldig lavt ned, så derfor ser det ut til at vi snart må bytte den ut. Vi har samsovet mye, så spesielt i begynnelsen var sengen lite brukt. Gjør fortsatt det, men han sover i sengen sin hvertfall første del av natta.

I stua hadde vi en kurv som har vært i min manns familie, og som har vært brukt til mange babyer opp igjennom årene. Sydde sengehimmel og nytt trekk rundt kurven. Samt kjøpte ny madrass. Funket kjempefint som dagseng.

Har også min egen gamle skinnpose til bruk i vognen, så der slapp jeg en stor kostnad. For vognposer er veldig dyrt.

Jeg har fått kjøpe en del til innkjøpspris, jeg har derfor ikke trengt å ta like mye hensyn hva ting vil koste som hvis jeg skulle kjøpe til full pris. Fikk kjøpe vognen, bilstolen m/isofixbase og stellekommoden til innkjøpspris. Valgte derfor en litt dyrere seng enn jeg ville gjort hvis ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...