Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Ja, ikke at jeg er så følsom altså, for all del. Men av og til tenker man bare at folk burde tenke to tanker før de åpner munnen. I dag var det en barnehagetante i barnehagen som spurte meg:" Er ikke babyen kommet enda?" Og jeg har altså tre (3) måneder igjen. Fett. Og ikke er jeg altså særlig stor synes jeg, typisk lagt på meg 5 kg og slank og fin. Så der fikk jeg den. Hvis man vil spørre til magen og sånn, er det så MYE hyggeligere å høre:"Så hyggelig at du skal ha baby? Nå kommer den?" Eller noe sånn..... Hehe, som gravid blir man god til å si de rette tingene til andre, ikke sant?
vann123 Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg fikk for fire uker siden høre: "Oi, du kan ikke ha lenge igjen!". Jeg var da 17 uker... Og jeg har heller ikke lagt på meg noe særlig - kun magen som har kommet, ikke er jeg spesielt gigantisk fra før heller - lurer på hvor stor jeg kommer til å bli til slutt...
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Gravide er visst fritt vilt hva angår stygge kommentarer og folks selverklærte "rett" til å tafse og grafse på magen ... Skulle likt å vite hva som får folk til å oppføre seg sånt? Jeg kan i alle fall ikke huske at jeg noen gang har kommet med ufølsomme kommentarer og i alle fall ikke gått bort til noen å tatt på magen deres. Vet om gravide som har vært å handlet på butikken der andre har sagt at: skal du virkelig spise alt det der? Du som er så stor burde passe på hva du putter i deg. Er jo rett og slett hårreisende!
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 helt eni.. folk burde tenk seg om før de prater.. neste gang skal jeg svare me : du er ganske rund du å ja... så får vi vel en slutt på d.. er møkklei av å være "frittvillt". min mage,min baby.. å syns værtfall folk kan spørre før de skal kjenne på magen! HALLLO,... jeg tafser ikke på dem,da kan de la være å tafse på meg..
Lilleleen Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Har heldigvis ikke opplevd noe slikt som dere, men er ganske rart at folkesikken ikke gjelder ovenfor de gravide....Bra kommentar du som skrev at man kan svare tilbake med, du er ganske rund du og ;o) Den skal jeg huske, hvis noe lignende skjer med meg )
babyi2010 - fødeklar- Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Etter min forrige unge fikk jeg spørsmål når han var ca. 4 mnd om jeg var gravid. Den gravide damen som spurte vart litt flau stakkar. Jeg flirte det bort og sa nei han har kommet seg ut. Jeg visste jeg enda hadde bra med mage. (Hadde ks og det tok laaaang tid før magen gikk ned.) Men litt trasig i og med at man har fått ut ungen og vil gjerne da ikke se gravid ut...
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har vel alle fått mange "upassende" kommentarer ja... Men lurer litt på om vi ikke er litt fintfølende også..? For andre er vi bare større enn vanlig og har vært det lenge. Just making conversation De prøver bare. Ikke alltid man tenker jeg 100% om bare, tror ikke akkurat det har så mye med folkeskikk å gjøre.
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 Har opp igjennom åra fått spørsmål som - er du gravvid el?- av teite menn. Har forsøkt å få barn i veldig mange år, så når du står der og ikke er gravid men prøver iherdig, og noen i tillegg synes du ser såpass rund ut at de tillater seg å spørre, og du føler du ser helt vanlig ut.. tja, det har føltes kjiiipt! Blir utrolig nærtagende når jeg føler meg "angrepet", så full forståelse for alle øvrige kommentarer. Har selv kommet med et motsvar til en fyr engang, men det føltes egentlig bare trist og leit etterpå. Beste er vel bare å ignorere. Men nå derimot, 12 uker idag (sniker meg inn til 2 trimester, 1 dag for tidlig) så er det ingen som spør da..hehe, uansett strutter litt ekstra nå, men er i grenseland.
Gjest Mangebarnsmamma Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Ha, ha; kom til å tenke på da jeg fikk nr. 2. Gikk hele studieåret og ble større og større. Høygravid på eksamen. Da jeg kom tilbake med nurket vel ute etter sommeren lurte én på om hun var adoptert:D Må si jeg tenkte mitt om hva hun hadde tenkt om min vektøkning siste året;D
bittelill Skrevet 27. oktober 2009 #10 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har faktisk en god venninne som presterte å spørre da hun var på besøk på sykehuset etter jeg hadde født første mann: "Er du sikker på at det ikke er en til der inne???" med blikk på magen min. Merkelig nok ble jeg ikke veldig såret, men i ettertid tenkte jeg at det var da en grusom ting å si til en som nettopp har født! Men da jeg en gang fortalte henne at hun hadde sagt det, ble hun helt paff og kunne ikke forstå at hun hadde sagt det. Det skal sies at hun selv var gravid da, og sikkert litt nysgjerrig på hva som kom til å skje med kroppen etterpå.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 Da jeg gikk gravid med nr 1 var jeg så opptatt av å ha mage! Ble nesten småsjalu på damer som var kommet lenger i svangerskapet enn meg, og som hadde flotte mager, mens jeg bare hadde en liten bolle. Fikk jo selvsagt mage etterhvert jeg også, og da jeg var 6 mnd på vei syntes jeg selv at magen var stoooor! Så kommer kommentaren fra mannen til venninna mi som en dag får se min stoooore mage: "Jøss, er du gravid med en hamster!?" Ble litt fornærmet på ham jeg, for så liten var jo ikke magen min syntes jeg... Men ler godt av det nå. Ble stor, og skikkelig stor også på slutten. Til og med han som hadde kommentert hamstermagen måtte innrømme at det nok kom til å bli en schwæææær hamster i tilfelle ;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå