Gå til innhold

Dere andre som har besafe izi combi x2.. Kommer dere til og bytte sete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dinside.no/826848/besafe-combi-x2-sikker-eller-farlighvem-har-rett

Leste denne og sete anbefales ikke lengere.

De sier jo at man kan dra til forhandler og be dem sjekke om det er festet riktig. Men det tror jeg ikke jeg tør der jeg kjøpte det, for hun gjorde 3 feil når hun monterte det for meg første gangen.

Det står også at det ikke blir anbefalt fremover. Nå bruker jeg det bare bakovervendt, å har planer om det til 3,5- 4 år.

Ble så i tvil. Hvertfall når de faktisk ikke anbefaler setet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda, dette visste jeg ikke!

Var det dette setet som ble best-i-test for ca tre år siden?

Skrevet

Dette setet har i allefall fått masse skryt tidligere.

Men nå leste jeg linken første anonym. Takk!

Men er det noen plass man kan stikke innom for å få sjekket monteringen?

Et annet spm. Når jeg kjøpte setet hadde jeg ikke bil med isofix. Men det har jeg nå. Kan man kjøpe bare base, eller må man bytte hele setet da?

Skrevet

Ja, dette setet kom best ut i test for noen år siden, bakovervendt i vektklasse 9-18 kg. Da ble også faren for feilmontering nevnt.

Min konklusjon etter å ha lest linken til HI og detaljer i testene det har vært med i (ikke bare den sisie testen), er at riktig montert, bakovervendt for vektklasse 9-18 kg, så er dette fremdeles et av de sikreste setene.

Hvis du er usikker på om det er riktig montert ville jeg spurt i butikken, evnt, hos NAF eller biltilsynet. Jeg ville spurt om de har en person som kjenner setet og monteringen, og hvis jeg følte meg usikker på personens kompetanse, ville jeg spurt flere steder.

Jeg ville absolutt ikke valgt et fremovervendt sete selv om det kom bedre ut i test, for jeg opplever at slik testresultatene blir fremstilt, så blir det ikke tatt hensyn til at bakovervendt er tryggere, bare at det som kun kan brukes forovervendt er tryggest forovervendt.

Skrevet

Uff og uff!!!

Nei, eg kjem ikkje til å bytte sete. Kjøpte akkurat to slike sete. Var godt fornøgd, fekk dei to siste i turkis og på 20%. Men kostbart vart det likevel.

Mannen og eg har eit i kvar vår bil. Det er han som har montert dei, eg gav opp når eg hadde gjort 1/3 i min bil.

Men har i blant tenkt at eg skulle ønske eg visste om det var gjort riktig. Sjølv og eg har ein flink mann, så føler eg at eg her totalt har "mista kontrollen".

Likte derfor ikkje det eg nettopp las.

Kvar kan eg få dobbletsjekka at ting er gjort riktig????

Nokon som veit?? Bur i Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...