Gå til innhold

Mannen min har lyst til å sterilisere seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av det andre innlegget`om sterilisering, og tenkte jeg skulle spørre om en liten ting vi diskuterer litt her hjemme.

Mannen min har lyst til å sterilisere seg etter barn nummer to. "det får holde" sier han. Jeg er forsjovid enig i at to er nok, men samtidig har jeg ikke helt lyst til å helt fjerne muligheten heller.

Har foreslått at når ungen er ute, så kan jeg få satt inn en hormonspiral som er et av de sikreste prevansjonsmidlene som finnes, men det vil han i alle fall ikke. Han er redd for at den skal stikke ham i penishodet under samleie.

Og der står vi fast..............

Noen råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å godta at mannen din ikke vil ha fler enn to barn?

Skrevet

Du får love mannen å be legen klippe tråden så kort som overhodet mulig da, eller sette inn en sånn pinne med hormoner i armen (husker ikke hva de heter).

Er ihvertfall enig med deg i at det er litt drastisk å sterilisere seg etter to barn, kommer selvfølgelig også litt ann på alderen deres. Mannen min var også helt bestemt på to barn, og jeg godtok det. Men da andremann var litt over 2 år gammel ombestemte mannen min seg han og ville ha nummer tre også :)

Skrevet

Har ikke problemer med å godta at mannen bare vil ha to barn. Vil egentilg ikke ha flere selv, men føler meg ikke klar for å la sjansen helt gå fra meg enda.

Det er en ting å si at man ikke skal ha flere barn, en annen å fjerne alle muligheter.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Vi kan heller ikke tenke oss flere enn to barn, verken jeg eller mannen, men fra å være enige om det til å faktisk sterilisere seg så er det et langt steg. Jeg håper aldri mannen min ønsker å gjøre det for man vet aldri om ting skulle skje så man ombestemmer seg.

Det at man kjenner trådene fra spiralen er veldig sjeldent, men det er jo bare å være forsiktig de første gangene dere har sex, så vil han jo merke om han kjenner dem eller ikke. Hvis de klippes for kort, så er det lettest at de stikker, litt sånn som med skjegg at korte skjeggstubber stikker mer enn ordentlig skjegg, så det beste er om legen ikke klipper trådene så mye med en gang, så går det heller an å klippe dem litt mer hvis de er i veien på noen måte. Det ga hvertfall legen min beskjed om når jeg fikk satt inn spiral. Vi har aldri kjent trådene noen av oss.

Skrevet

Tusen takk

Lurer på om jeg skal sende mannen til ei venninne som har spiral på ham og be dem ta en øl sammen og la han fortelle han nøyaktig hvor mye han merker den (ingenting)

HI

Skrevet

Uffda, stakkars mann, redd for tissen sin, haha!

Jeg er helt på linje med deg, ville satt inn hormonspiral og ventet fem år før jeg tok en så stor avgjørelse.

Skrevet

Mannen min stakk seg på tråden min(ble merke til og med) så legen måtte klippe av hele tråden.

Vi har to barn og vil ikke ha flere. Han vil ikke sterilisere seg. Så jeg har sagt at når de 5 årene jeg kan ha denne ene spiralen er over kommer jeg til å sterilisere meg om han ikke forandrer mening.

Jeg syns vel egentlig at det nå er hans tur siden jeg har gått gjennom så mye under og etter barna kroppsmessig. Men vil han ikke gjør jeg det selv.

Skrevet

Planen er at mannen min skal sterilisere seg etter dette barnet, vi har tre. Men føler litt som deg at man blir frarøvet et valg begge to ved å gjøre det. For man vet jo aldri...

Han vil sterilisere seg for at jeg skal slippe å bruke piller eller noe annet, å det er lettere for mannen og billigere.

Men vi får se hva som skjer når dette barnet blir født....

Skrevet

Hva med p-stav? Den kan jo sitte ganske lenge..

Skrevet

God ide, har googlet litt, ser absolutt ut som en løsning. Tusen takk.

Vet ikke tilfeldig hvor mye det koster, og om den kan brukes når man ammer?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...