Gå til innhold

Bursdag for 6-åringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helga skal vi ha selskap for 6 åringen vår, barneselskap på lørdag og familie (besteforeldre ol. ) på søndag. Han har bedt 12 barn i selskapet som skal vare i 2 timer. Har ikke helt bestemt ennå hva han vil spise, han vil helst ha pølser, men jeg tenkte kanskje at pizza eller pizzasnurrer er like godt? Synes at "alle" serverer pølser bestandig. Så skal jeg lage ei langpannekake (sjokolade) som ser ut som en fotballbane (han er fotball-gal). Så lager jeg muffins og kanskje litt forskjellig snacks samt godtepose til hver av ungene.

Jeg syns det er så vanskelig å finne duker som en kan bruke i slike selskap. I fjor satte jeg to bord sammen til et langbord og la på en stor plastduk (barnemotiv). Men ungene satt jo så urolige, så etter ei stund så var halve duken på gulvet. Det blir papp tallkerkener og kopper. Har dere noen gode forslag på andre duker som er greie å bruke, evt. hva skal man legge på bordet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliten2
Skrevet

plastduker, men de maa veies godt ned med tunge ting midt paa bordet, eventuelt klypes fast ved hjoernene med klesklyper eller andre typer klyper du kanskje har.

Jeg hadde nettopp 3 aarsdag (ja, jeg vet at det ikke er det samme som 6 aaringer..) men det var tilsammen 7 barn og 14 voksne. Jeg hadde laget smaa paier (mini empanadas - )halvmaaneformete smaa paier med fyll som krydret kjoettdeig, spinat og hvitloek og ost (utrolig populaert av en eller annen grunn), broccoli og ost (ikke saa populaert), og ost og skinke. Hadde ogsaa masse sandwhicher (hvitt "pose"toastbroed med masse fyll og skaaret i 4 trekanter), og hotdogs.NOe som er populaert er aa lage smaa kjoettboller som du stikker en cocktailpinne i og gir noe slags dip til, eller bare ketchup, en stor porsjon med pommes frites syns de fleste er stas ogsaa.

Av kaker hadde vi muffins med masse glasurtopping, "prinsesse"kake, eplekake, skillingsboller, sjokoladekake med nonstop, ogsaa skaaler med chips og nonstop.

Mest populaert var selvsagt muffinstopper.. kanskje en ide aa lage minimuffins saa det blir mindre aa kaste, og fler topper aa spise :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...