Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg lever i et slags dobbelt liv der jeg ikke vil at min familie kan kontakte myndighetene for å finne ut min adresse+at jeg er gift+har barn. Kan jeg gjøre noe for å gjøre den informasjonen hemmelig? Hvordan?
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Du må søke folkeregisteret i din kommune for å få innvilget kode 7. Du må søke Skattedirektoratet om å få innvilget kode 6. Kravene er strenge til begge kodene. Det skal være konkret fare for skade på liv, legeme eller helse (truet på livet), og dette må kunne dokumenteres, for eksempel ved politianmeldelser eller en dom. Kode 7: Fortrolig adresse. Adressen din sperret for privatpersoner, men offentlige instanser som har tilgang til det sentrale folkeregisteret, har tilgang til adressen din. Kode 6: Strengt fortrolig adresse. Heller ikke offentlige instanser kjenner adressen din, kun folkeregisteret. Alle instanser som vil sende post til deg, får oppgitt at adressen er sperret og ikke tilgjengelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå