Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Skal på U.L på sykehuset fredag. Hva kan jeg forvente meg? Legen min er ikke akkurat så informativ. Må jeg ta med urinprøve? Veier de meg? Eller er det bare slik at jeg går inn og legger meg ned og de begynner rett på sak. Og er det jordmor eller dem jeg skal diskutere eventuelt keisersnitt med? (Har medisinsk årsak, legen min sa at han bare kunne videresende informasjonen, at han ikke hadde noe med det å gjøre)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg hadde hvertfall ikke med meg urinprøve og ble ikke veid.. men kan hende de spør deg om vekt, er vel litt forskjellig fra plass til plass. Du setter deg ned og de ser på de helsepapirene dine først og kanskje spør om forskjellige ting før de starter med ultralyden. F.eks om det er noe sykdom i familien, om du har barn fra før eller mistet osv.. sånne enkle spørsmål. Vet ikke ang det med keisersnitt..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Regner med at det er ordinær UL du skal på. - Du skal ikke ha med urinprøve - Du blir ikke veid - Keisersnitt skal diskuteres med (sykehus)lege, men dersom det er en jordmor som foretar ultralydundersøkelsen, kan du nevne det for henne og høre hva som er retningslinjene ved det sykehuset du skal føde på - om du får time hos lege eller hvordan de gjør det akkurat der. Ellers er denne ganske nyttig: http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Svangerskapskontroller/Prover-og-undersokelser/Derfor-er-ultralyden-i-uke-17-19/ Lykke til!
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg snakket litt med legen (tror det var en lege) først. Hun spurte om formen min, om jeg hadde noen plager osv. Så var det ul. Tok både innvendig og utvendig (var bare var i uke 13). Siden vi ikke kunne se noe på ul, pga. dårlig utstyr, så ble det ikke noe samtale om ultralyden etterpå. Tok ca. 15min og så var jeg ferdig.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Ok, det høres jo bra ut. Håper jeg kan diskutere det med dem, vil jo vite hva jeg må forvente meg ang. forløsning. Håper jeg slipper keisersnitt
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Takk for svar Føler det er nesten mer informasjon å finne her, enn hos legen min Da gjenstår det bare å se om magefølelsen stemmer når det gjelder kjønn
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 Lykke til:)!! (og husk å ta med helsekortet. da jeg var på ul spurte de ikke etter det, men jeg har hørt de vil se det når man er på ul)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 Ja, legen sa jeg kunne velge, så jeg tar med i sikkerhetsskyld Takk så mye!
Tweak Skrevet 26. oktober 2009 #9 Skrevet 26. oktober 2009 Med meg så var det bare rett opp på benken med en gang jeg kom inn og så småpratet vi litt om hvor langt jeg var på vei etc. mens hun gjorde klart utstyret. Ikke noe veiing, ikke noe urinprøve, bare ul. :-) Men du kan jo nevne det med ks for jordmoren da og høre hva du skal foreta deg videre eller om du får automatisk oppfølging fra sykehuset. Lykke til da, og kos deg på ul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå