Gå til innhold

Jeg blir litt lei av koner og samboere til mine mannlige kolleger

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobben min er det meg og 17 mannfolk. Eneste dame på jobben.

Det er flere av de som lagt meg til facebook og msn. Og vi chatter litt på ettermiddagene og kveldene. Ser ikke problemer i det egentlig. For vi er bare venner og jeg har ingen interesse om noe annet. Jeg er godt gift selv og har ett flott samliv hjemme.

Men det virker ikke slik som enkelte av disse samboere/koner skjønner det. Jeg har og gjerne kjent mennene lenger enn de har. Jeg har tross alt jobbet sammen med flere av mine kolleger i over 10 år. Og da blir det jo ett vennskap ut av dette. Og vi har i alle år treffes på sosiale sammenhenger på privaten. Pizzakvelder, bowling, puben og slike ting.

Spesielt to-tre av disse samboerene er plagsomme. Driver og skal chatte med meg (og dumme meg svarer for jeg skal være hyggelig) og spør rett ut om hva jeg vil med deres menn. Prøver jo å forklare at de bare er venner og kolleger med meg. Jeg har til og med blitt fortalt av hun ene at jeg burde egentlig finne meg et annet yrke. Burde ikke være der som det er så mange menn. Men jeg stortrives jo på jobben min. Og at jeg bare jobber med menn ser jeg ikke negativt på. Det tar godt vare på meg på jobben.

Har dere smarte damer noen gode tips om hvordan jeg få stoppet dette? Kanskje noen av dere har opplevd noe lignende. Hva gjorde dere da? Begynner å bli ganske lei av å bli terrorisert med meldinger av sjalue kjærester. Og nei, jeg er ingen barbiedukke som tror at jeg er superpen. En helt vanlig jente med godt humør og valker på akkurat feile steder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke fått det med deg? Menn og kvinner kan ikke være venner. De har baktanker og er kun ute etter å pule hverandre.

Skrevet

Er du helt idiot eller? Klart at kvinner og menn kan "bare være venner" Jeg har flere mannlige venner Jobber med en del menn jeg og

Jeg har heldigvis ikke opplved dette som du opplever Konene til mine kollegere er hyggelige damer

Skrevet

vet ikke om det er noe vits at jeg svarer, men... jeg er ikke sjalu, men mannen min jobbet en stund med masse mannfolk og ei dame. Men jeg ble kjent med henne og vi inviterte de hjem på et tidspunkt og da gjorde det liksom ikke noe om mannen dro på sosiale ting med jobben og hun var der... kjente jo henne fra før. Kanskje du skulle bli kjent med dem også? Da blir du kanskje mindre "farlig"??

Skrevet

Påpek at hvis du ville ha mannen/samboeren/ kjæresten til vedkommende hadde du snappet vedkommende opp for leeeeenge siden.

Påpek også at sjalusi kommer som regel fra usikkerhet og den usikkerheten kommer som regel fra den sjalue part, altså kone/samboer/kjæreste, si også fra til dem at hvis de bruker mer av tiden på sine respektive menn enn på å tenke på om han er utro så vil de få det bedre.

Påpek også at hvis man bygger murer rundt sin kjære vil den kjære mest sannsynligvis bli veldig nysgjerrig på hva som er på andre siden.

Et forhold hvor den ene parten føler seg så utrygg at de føler seg nødt til å "ta tak i " kollegaer og venner vil faktisk ødelegge forholde.

En siste ting du kan nevne er at man faktisk ikke eier partner sin og at parteren til vedkommende har VALGT å være sammen med henne, betyr ikke det noe??

Skrevet

Jeg har prøvd å bli kjent med flere av de noen ganger, men det virker egentlig ikke som de er interresert i å bli kjent med meg.

Som for eksempel når vi har sosiale sammenkomster med jobben som vi har følge med på (det har vi minst to ganger i året) så går jeg bort å snakker litt med de. Men de virker ikke noe særlig interresert. Og da har jeg med mannen min så jeg kan jo ikke være så "farlig" da?

HI

Skrevet

Anonym 1842: Dette var bra sagt. Takk, skal ta til meg noe av dette:)

Hadde jeg virkelig ville hatt en av disse mennene hadde jeg fått de for leeenge siden. Men det har jeg ingen interesse for. Jeg har en flott mann hjemme!

HI

Skrevet

Jeg har ingen problemer med at mannen min har kvinnelige venner gjennom jobben. Han er også venn med en av sine tidligere kjærester.

Jeg forstår ikke hvorfor så mange kvinner føler seg truet av at mennene deres har venner.

Jeg syns ikke du trenger å svare på forelspørslene fra kjærestene/konene til dine venner og stiller de spørsmål igjen videresender du de til mennene/ kjærestene deres så kan de se hvilke kvinner de er sammen med.

Skrevet

Jeg ville nok prøvd å invitere de på jobben med partnere med på noe + din mann da selvfølgelig. Kanskje dere kan ta en fotballkamp, en spillekveld, dra på rafting sammen eller noe? Så kan du jo prøve å bli litt kjent med disse damene.

Det er veldig mange sjalu både kvinner og menn. Jeg var med i en vennegjeng før der jeg var elene jente med 5 gutter. Da han ene fikk seg dame fikk han streng beskjed om at dersom han var venn med meg (og andre jenter) så var det slutt. Det gikk ett par mnd men så ble det for vanskelig for han å ikke kunne være med vennene sine og det ødla jo mye for denne jente. Utrolig synd egentlig for hun var veldig søt og hyggelig utenom denne sjalusien. Jeg har vokst opp med bare gutter rundt meg selv om jeg er en veldig feminin jente trenger jeg å ha vennene mine rundt meg. Nå har de fleste fått kjærester som jeg har blitt god venninne med så det er jo supert. Sjalusi ødelegger!

Jeg tenker at dersom du skulle vært en trussel så har de kanskje ikke truffet den rette mannen.

Skrevet

Slett dem fra FB og msn. Enkelt og greit. De har ingen rett til å drive på slik. Det er ikke du som gjør noe galt her, du har en jobb som du trives i, og det bør du fortsatt få lov til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...