Gå til innhold

Hvor mye sover deres babyer på 8 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med å få han til å sove natten igjennom. Sover sååå urolig, og i perioder er jeg oppe og gir han smokken 4-5 ganger i løpet av natten. I tillegg får han en flaske med nan i løpet av siste del av natten. Vet sannerlig ikke hva jeg skal gjøre. Får aldri sovet ut, noe som er ganske slitsomt. Spesielt med en sønn som er veldig aktiv på dagtid. På dagen sover han ca. 1 time på formiddagen og ca. 1 1/2 time på ettermiddagen. Sover han for mye på dagtid?

Han spiser også godt. Brød til frokost, grøt til lunsj, middag (+ frukt) og grøt til kvelds.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter også med guttens søvn, og siden vi ikke har familie der vi bor, er jeg meget sliten etterhvert. Det tærer på i lengden.

Han er utrolig aktiv, og sover til tiders svært lite på dagtid. På en god dag sover han 1,5 time om morgenen, og kanskje 0,5 time på ettermiddagen. På en dårlig dag (som i dag), sover han 30 minutter om morgenen og ikke i det hele tatt om ettermiddagen. Da er det et rent helvete, han er helt propell, men ikke i positivt forstand. Han spinner rundt og rundt, faller, slår seg, faller igjen, vil ikke leke med lekene sine, vil ikke kose, vil ikke bli lest eller sunget for, vil ikke sove. Det er så slitsomt, jeg har av og til lyst til å gi han bort av ren desperasjon.

Kl. 18.30-19.00 slokner han helt av utmattelse, det er som om man hadde trukket stikkontakten. Sover til 23.00, får en tåteflaske, og sover videre til...05.30 om jeg er heldig, 04.00 hvis ikke, vanligvis rundt 05.00. Da er det morgen og fult kjør.

Jeg vet at det sikkert er normalt osv...men er sliten likevel. Og det er veldig psykisk slitsomt å håndtere han på ettermiddagen, når han er så overtrøtt men nekter å sove. Han blir så ukoselig at det gjør vondt, er ellers et sjarmtroll av dimensjoner...

Mao, like oppgitt og desperat som deg.

Skrevet

Gutten min har 40 minutters sykluser. :-) I det siste har han sovet "dobbeltime" altså 1 t 20 min på formiddagen, og 40 min på ettermiddagen. Hvis han ikke blir vekt av storebror.. og blir overtrøtt!

Han sovner ca 19 og sover ca til 6. Vi prøver selvfølgelig å legge han senere for at han skal våkne senere, men det går ikke så bra. Vi har dessuten hatt lang periode med forkjølelsesøkter og ferie, så det er ikke så lett å tvinge gjennom (nye) rutiner. Vi må mate to ganger om natta også, men stort sett ikke noe smukking / vann utover det. Jeg er stadig sliten og trøtt, spesielt i det siste som storebror har vært med på laget om natta med hoste og mareritt... Mannen min og jeg deler på nattøktene, men det er jo ikke lydtett i huset. Har et ønske om å kutte ut hvert fall en nattmating på minsten, den siste som det er så vanskelig å sovne etter, men han spiser så dårig på dagen at jeg ikke har samvittighet. Han sliter med å spise fast føde stakkars.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...