Calexico Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Heihei. Begynte å tenke på det nå. Er i uke 15 (14+4), og har ikke kjent noe. Tror jeg iallefall. Er førstegangs. Har sett innlegg her på bim der folk kjenner liv fra uke 12, er ikke det litt tidlig? Hva er normalt? Og hva kjenner man etter?
Linnhost88 Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Hallo Jeg er også førtsgangsgravid og kjente liv noen dager etter 16 fulgåtte uker! Da jeg sa d til jordmor sa hun det var tidli Jeg spurte når det var normalt å kjenne for meg som er førstegangs og da sa hun mellom uke 18- 20 Når man kjenner liv varierer fra person til person og om man er førstegangsfødende eller ikke... Noen kjenner liv i uke 10 Jeg er nå 20+3 og kjenner liv hver dag! Det er bare til å glede seg!
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Førstegangsfødende kan kjenne det mye seinere ja... jordmor sa til meg at det ikke var unormalt å gå helt til 20 uke uten å kjenne noe... jeg var å veldig tidlig ute.. var akkurat 17 uker når jeg kjente første livstegn... nå kjenner jeg det hver dag, 22 uker på vei:) Lykke til..
Calexico Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2009 Takk for svar, det var godt å høre:) Nå har kvalmen og den verste trettheten gått over, så føler meg så lite gravid. Har "heldigvis" litt halsbrann innimellom.. haha
Bumblebeee Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Da jeg var førstegangs kjente jeg liv rundt uke 16. Men det var kun hvis jeg la meg på magen, da kjente jeg noen svake bevegelser der inne:) Nå er jeg andregangs i uke 14 og har ikke kjent liv enda. Gleder meg til å begynne å kjenne daglige spark
NostraStoria Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Sniker meg inn fra 3. semester.. > Selv måtte jeg vente til rundt uke 22 før jeg kjente liv (uten å være i tvil). Det varierer veldig, så bare vær tålmodig selv om flere andre har kjent liv i ukesvis Det er så herlig når du kjenner de første gode sparkene! Gled deg. Liv kan i starten kjennes ut som bobling i magen, men etterhvert så kjenner du sterke spark.
FrkBomst&Frø Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har kjent ganske så kraftig "bobling" i magen siden uke 16 omtrent. Da ble jeg sikker på at det var minsten jeg kjenner Hadde tidligere kjent turbulens på en måte, som om den gjør salto inni der... Nå er jeg i uke 19, og utrolig nok har jeg kjent boblingen -->jeg mener det er små spark! bortimot hver dag siden første sikre tegn. Savner dem de dagene det uteblir eller er så svakt at jeg ikke er helt sikker. Deilig å få livstegn!! Kan tenke meg at jeg har lest her inne hvordan ting skal kjennes ut, og at jeg har kjent etter. Disse siste ukene er uten tvil minsten, og det hadde jeg nok kjent uansett!! Men så er jeg normalt tynn, og kan hende jeg har vært heldig med bebisen sin stilling i magen, er førstegangs. Det er så mange faktorer som spiller inn på når man kjenner liv, men det er nok rett rundt hjørnet for deg og
Yo&La+spire Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Første gang eg var gravid kjente eg det når eg var 15+5 uker, og denne gangen i uke 12. Har fått vite at det er veldig tidlig....Kjenner ikke hver dag enda, og nå er eg 16 + 3 uker.
DenherJenta Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 jeg e gravid med nr 2.. og først i går kunne jeg med sikkerhet si at jeg kjente babyen.. og jeg er fullgåtte 20 uker.. så det er veldig forskjellig...
*julybirth* Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 jeg kjente liv veldig tidlig, en gang etter 3 mnd, og da det startet så stoppet det ikke heller, det fortsatte bare:- ) er veldig forskjellig tror jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå