Gå til innhold

32 timer med rier, men verdens beste resultat. (litt langt)


silly08

Anbefalte innlegg

For meg startet rien på onsdagen kl 20:30 da kl var 01:00 var det 5 min i mellom de og de varte i 45 sek så vi valgte å reise inn til sykehuset.

Da vi kom inn der hadde jeg 3 cm åpning men de mente jeg ikke var skikkelig fødsel, men siden jeg hadde litt angst for selve fødselen og siden vi bodde på klepp (30 min) fikk vi komme inn på fødestue. Sånn som dette hadde vi det hele natten og hele torsdagen. På torsdagen ble vi sendt ut på permisjon for å gjøre noe annet, hadde nå 4 cm åpning, men de samme dårlige riene. Da vi kom tilbake fra permisjon tok de en ctg da viste det seg at malin sin puls var på 200 så da var det bare til å ta vannet for å få fart på sakene, hun fikk diode på hode slik at de skulle klare å følge ekstra med henne. det viste seg at pulsen hennes var så høy pga at jeg hadde infeksjon i de to fosterhinnene. Så nå måtte det være frremgang hele tiden hvis ikke ville det ende opp med keisersnitt denne gang også. Jeg fikk nå epidural slik at jeg skulle få slappe litt av.

 

Det gikk egentlig ganske bra nå fikk mer og mer åpning, og kom da endlig til 9 cm, men nå dabbet riene av så da var det å kjøre på med drypp, jeg lå med skikkelig pressetrang i 1 time før jeg fikk lov og presse, det viste seg at riene var alt fordårlige så de kjørte dryppet opp og de bestemte at de måtte bruke vakum. Jeg presset og presset i 40 min før hode kom ut og da forsvant alle rien dryppen opp på max en jordmor på magen 2 holdt beina og legen dro i kjettingen til vakumet og hun kom endelig ut kl 04:45 fredags morgen. Det var ingen liv i henne så de måtte ta henne med seg rett ut, vi hørte ingenting på 5 min men det gikk bra og de fikk liv i henne. Hun var stor 4170 og 51 cm lang. Jeg måtte sy noen sting pga klipping og så revnet jeg litt.

 

Hun ble sendt opp nyfødavdelingen pga at hun hadde feber, der oppe fant de ut at hun hadde knukket kravebeinet så jeg fikk henne ikke hos meg før på lørdagen.

 

Det ble på langt nær noe drømmefødsel og jeg er egentlig bare glad for at alt gikk bra. Nå har vi kommet oss hjem ammingen går fint og vi nyter det nye familielivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

først å fremst gratulerer med jenta, ei tøff tulle du har fått :)

men må si jeg synes synd i deg, ikke en behagelig fødsel du gikk igjennom. står respekt av det.

håper stingene gror fint og at du snart er i topp form igjen.

så får du nyte tiden med den skjønne jenta deres.

 

her teller jeg dagene ned til termin 7 dager igjen nå... så får vi se.

 

lykke til videre

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stingene er mye bedre alt nå, så det går sikker kjempe fint.

Du må ha lykke til de neste dagene så krysser vi fingrene for at du får en kjepe fin opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var voldsomt. Jeg er 2 dager over og nå fikk jeg angst her når jeg leste om pulsen til barnet ditt...

Bestilt time hos lege pr. sms i dag for kontroll men vet ikke om jeg kommer gjennom pga influensa styret der nede, telefonen er sprengt...

Lykke til med tulla di, håper hun ikke har for mye smerter pga kragebeinet sitt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...