Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 jeg har alltid tenkt at den spisse delen skal inn først.... Nå har jeg hørt at dette ikke er tilfellet, men at den butte delen skal settes inn først! Noen her som har peil?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Den spisse delen først. Fordi da er det lettere å sette den inn.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Den butte delen skal faktisk først. Det fordi den ikke skal gli for langt opp i tarmen, men stoppe der den virker best.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Min erfaring er at pillene har lettere for å komme ut igjen dersom man setter den inn med den spisse delen først. Ta heller å masser ned den butte enden med fingrene og bruk den. Går så fint så.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Den butte delen er egentlig riktig ende inn. Dette fordi at da slipper man å få stikkpilla i retur, fordi lukkemuskelen knipper om den spisse enden så den glir inn i stedet for å "skyte" den ut igjen, som fort kan skje. Det mest behagelige er selvfølgelig den spisse enden først, men det er egentlig "feil"...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Det er faktisk fordi den ikke skal gli ut igjen man setter den butte enden først. En stikkpille for f.eks. smerter virker like godt om den absorberes lengre opp i tarmen. Den eneste stikkpillen dette er aktuelt for er ved hemorroider. Den bør virke nederst der hvor hemorroidene er. Til og med avførende stikkpiller er gunstigere hvis den glir litt lengre opp, der hvor problemet er.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 men hvorfor er ikke da begge endene butte? da hadde det jo vært samme hvilken vei man satte den... det ser jo så naturlig ut at man skal sette den med den spisse delen først liksom! Og hvor har dere lært at den butte delen skal settes først egentlig? hi
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 hvorfor er ikke begge ender spisse mener jeg selvfølgelig!!! hehe... hi
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #9 Skrevet 26. oktober 2009 For den ikke så lett skal gli ut igjen. Rumpa slutter seg tett om den spisse enden, slik at pilla blir ført innover i stedet for å sprette ut. Jeg er utdannet apotektekniker, og det lærte vi på skolen
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #10 Skrevet 26. oktober 2009 da burde jo begge endene være spisse... så er det ingen tvil liksom! jeg har alltid gjort det feil da, men har ikke opplevd at den kommer ut igjen! hi
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #11 Skrevet 26. oktober 2009 Setter den alltid med den spisse delen først, aldri vært noe problem med at den kommer i retur igjen. Det må jo være ubehagelig den andre veien. Har heller aldri hatt noen problemer med at den ikke virker. Syns vi skal gjøre det vi syns er best, det er vel ikke så nøye så lenge den virker som den skal eller...?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå