Gå til innhold

Hvilken steder i Oslo ville dere IKKE bodd ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Furuset, pga mye kriminalitet og gjengmentalitet.

Skrevet

ABSLOUTT alle steder i Oslo- det er en drittby.

Skrevet

Nå er ikke jeg så kjent i Oslo at det gjør noe, men ville ikke bodd på plata.. og andre slike steder.

Skrevet

Stovner, Grorud og Manglerud fordi det er skikkelig drabant-stygt der. Og så ville jeg ikke bodd på Tøyen/Grønland pga. alle innvandrerne (har bodd på Tøyen og flyttet etter 1 år).

Skrevet

Groruddalen - plenty av fine steder, men jeg føler meg innestengt i hele dalen

Bygdøy, Holmenkollen, Vinderen etc. - for høy snobbefaktor

Grønland - innestengt dump det også

Kjelsås/Frysja - for langt oppi lia

Søndre Nordstrand - for landlig

Og ellers en haug småområder der det er for mange kommunale boliger, hospitser etc., jeg er så lite keen på sprøyter i sandkassa, lizzåm.

Skrevet

Ville ikke bodd noen steder i Oslo. Ikke i noen av kommunene rundt heller, for den saks skyld.

Liker ikke østlandet, og er ikke overbegeistret for østlendinger heller.

Skrevet

Ville ikke bodd i Oslo i et hele tatt! Hater Oslo, big time. (bor bare en time unna da...så det er kjekt å dra inn å shoppe litt innimellom, men ikke noe mer)

Skrevet

Østkanten! Æsj! Fullt av feite, fattigfolk og innvandrere! Kun Frogner går an, og da bare et par-tre gater vi liker.

Skrevet

He he her var det mye negativt. Jeg har bodd mange steder i Oslo, og trivdes nesten på alle stedene. Det er bare innstillingen til alt som bestemmer, mener nå jeg. Jeg liker storbyen. Ikke født og oppvokst her, men bodd her i 16 år ca, og trives kjempe godt. Nå er fokuset på barna, og her jeg bor føles det trygt og godt.

Men vi er nå forskjellige :-)

Bor foresten nå i nærheten av Sagene.

Skrevet

Det er lettere å svare hvor jeg ville bodd.

Jeg kunne bodd på Nordstrand, men ikke hvor som helst der oppe.

Og jeg kunne bodd på Frogner, Bygdøy, Ullern og Røa.

Det er der familien min bor,og har ingenting med at det er "vestkant" å gjøre.

Utover det, så vil jeg jo ikke bo i Oslo, og av den grunn gjør jeg det heller ikke...

Skrevet

huff da, anonym 16:06...må være kjedlig å være så fordomsfull. Hva har vi Østlendinger gjort mot deg? Vi er nok like forskjellige vi, som resten av folkene i Norge er :o)

Jeg ville bodd der jeg har familie og venner, hvis du har det i Oslo da :o)

Bor selv i Vestfold og trives med det, ville aldri bodd i Oslo selv, men det er fordi jeg ikke kjenner noen der :o)

Skrevet

ville ikke bodd på frogner, majorstuen, holmenkollen og alle andre steder hvor folk tror de er bedre enn andre.. orker ikke sånne " huff, for håpe det ikke flytter innvandrere hit" folk.. blæ...

Gjest sug lut
Skrevet

Alt innenfor Ring To generelt - høl, bråk, by langt fra friluft.

Spesifikt alt vest for slottet, snobberi. Enda mer spesifikt fra Vindern til Holmenkollen og Majorstua til Bygdøy og Snarøya.

Tveita, Lutvann, Manglerud, Furuset, Veitvet - innesperra drabantbyfølelse.

Skrevet

Vil ikke bo i Oslo i det hele tatt...

Skrevet

Merkelig det der at vestkantfolk oppfattes som fordomsfulle. Alle de gangene jeg har overhørt diskusjoner om temaet så er det de som bor på østkanten som er fordomsfulle overfor vestkantfolk.

Jeg kunne ikke tenke meg å bo på østkanten fordi jeg jobber og har familie vest for Oslo.

Skrevet

Den siste plassen jeg ville bodd, er Oslo!

Gjest sug lut
Skrevet

Fordommer om folk er nok likelig fordelt. Men man kan jo ta et bevisst valg om hvor man ikke vil bo fordi man ikke vil omgås de andre som bor der. Helvete er å forvises til de Interessante og Urbane i Ullevål Hageby (ja, jeg kjenner mange av dem og det hjelper ikke), men det er også å bli tredd ned i tjukkeste førstegenerasjonsland, und so weiter und so fort.

Skrevet

Jeg synes det er deilig å bo nære marka for jeg får fort litt noia av å bo innesperret i en by ellers. Steder jeg har bodd og trivdes er Kringsjå og gamle Stovner. Vi synes det er viktig å gjøre barna våre vant til å ferdes i skog og mark og da er det viktig å lett kunne komme seg ut på tur i det daglige. Stovner er perfekt sånn sett og dessuten er det mye engasjement i flere av idrettslagene der og lett å få barna involvert i positive miljøer (altså unngå at ungene blir av sorten som henger på kjøpesentere hele fritiden).

Jeg har også bodd på Smestad og Ullevål men mistrivdes pga dårlig luftkvalitet og fordi jeg måtte ta banen til marka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...