Gullfisk80 Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har ikke hatt noen "melke-lekasje" enda, er i uke 35. Puppene har blitt noe større, men har ikke hatt noe særlig ømme pupper. Noen som vet om dette er dårlig tegn i forhold til min evne til å amme når babyen kommer?
ch88 Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 jeg er i uke 38, jeg har heller ikke hatt noe melke-lekasje enda og puppene mine har helller ikke blitt noe større. så lurer på det samme, vil jo gjerne amme.
The Bad Gal Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Lakk aldri melk i forrige svangerskap, melka kom på dag 3 etter fødsel og jeg hadde aldri problemer med amminga, hadde masse melk. Fullammet til 6-7 måneder og fortsatte videre å amme til jenta var 21 måneder, så er ikke lenge siden jeg slutta. Er gravid i uke 29 nå, og til tross for at jeg har ammet frem til for et par måneder siden har jeg ikke hatt melk eller råmelk som har lekket ut. Pupperne har blitt store slik som i forrige svangerskap.
Romeren Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Tror det er vanlig å få melk et par dager etter fødsel. (Upassende nok så må man flere steder, i alle fall i Bergen, hjem etter 48 timer på barsel... Så får man ta melkesprenget og knotinga når man kommer hjem. Morsomt...) Du har sikkert et par dråper råmelk der inne som beibien suger til seg når den kommer ut. I utgangspunktet trenger den visstnok ikke mer de første dagene. (Jeg er førstegangs, så all infoen om dette har jeg fra det fødselsforberedende kurset jeg var på.)
The Bad Gal Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Eneste ulempa med å ikke ha melk de første dagene er at barnet ikke gjør stort annet enn å patte, så man blir ganske sår! Mi hadde ekstremt sugebehov, men det fortsatte etter jeg fikk melk også da. De fleste barn går ned litt i vekt(opptil 10%) de første dagene på sykehuset, men det går kjapt opp igjen etter melka har kommet. Kan ærlig talt ikke si at jeg merka noe særlig råmelk, men der var vel noen dråper, antar jeg:-)
Romeren Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg tror ikke jeg har noe særlig råmelk jeg heller, nå 16 dager til termin, selv om jordmora insiterte på at det hadde alle kursdeltakerne. (Brystene mine er liksom helt normale, ikke harde en gang! Og prøver jeg å klemme... For en vits. Kan ikke skjønne at det skal være noe der inne, altså.) Godt å høre at jeg sikkert ikke er den eneste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå