Mammatrollet - februar baby. Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har lavt blodtrykk til vanlig og hva er høyt for meg da, gjelder de samme reglene mon tro. Jeg har vondt i øvre del av magen og fryktelig vondt i hodet eller i pannen heter det. I helgen hadde jeg veldig med hovne føtter og fingre. Blodtrykket mitt har vært slik: 105/60 101/72 105/55 Men siden jeg har lavt blodtrykk så hva blir høyt for meg?
Guttemamma x 3 Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Ta en tur til lege/jordmor så du får sjekket. (ta med urinprøve) Vet ikke hvordan de regner blodtrykket ditt, men da jeg hadde svangerskapsforgiftning hadde jeg blodtrykk på 180/110, har vanligvis har jeg 120/80. I tillegg hadde jeg 4 på protein, mye vann i kroppen og vondt øverst i magen.
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Blodtrykket ditt ser helt fint ut for meg, mitt ligger på 120/80 og det er normalt for meg. Ved svangerskapsforgiftning er blodtrykket over 140/90, men synes du har andre tegn som tyder på at du burde vært hos legen for å få sjekket urin, og blodtrykk. Jeg hadde samme symptomer da jeg fikk alvorlig svangerskapsforgitning som endte med hastekeisersnitt.
Lulleliten Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Det kan være HELLP. En variant av sv.forgiftning. Det som er skummelt er nettopp difuse symptomer, og ikke nødvendigvis skyhøyt blodtrykk i begynnelsen. Diagnosen kommer etter at lab`en har fått telt blodplatene i blodet ditt. Ellers: spør legen i forhold til blodtrykk. En normal utvikling er at det skal falle gjennom svangerskapet - men ditt er jo lavt i utgangspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå