Gå til innhold

Dere som kan noe om svangerskapsforgiftning....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lavt blodtrykk til vanlig og hva er høyt for meg da, gjelder de samme reglene mon tro.

Jeg har vondt i øvre del av magen og fryktelig vondt i hodet eller i pannen heter det. I helgen hadde jeg veldig med hovne føtter og fingre.

Blodtrykket mitt har vært slik:

105/60

101/72

105/55

Men siden jeg har lavt blodtrykk så hva blir høyt for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tur til lege/jordmor så du får sjekket. (ta med urinprøve)

Vet ikke hvordan de regner blodtrykket ditt, men da jeg hadde svangerskapsforgiftning hadde jeg blodtrykk på 180/110, har vanligvis har jeg 120/80. I tillegg hadde jeg 4 på protein, mye vann i kroppen og vondt øverst i magen.

Skrevet

Blodtrykket ditt ser helt fint ut for meg, mitt ligger på 120/80 og det er normalt for meg. Ved svangerskapsforgiftning er blodtrykket over 140/90, men synes du har andre tegn som tyder på at du burde vært hos legen for å få sjekket urin, og blodtrykk. Jeg hadde samme symptomer da jeg fikk alvorlig svangerskapsforgitning som endte med hastekeisersnitt.

Skrevet

Det kan være HELLP. En variant av sv.forgiftning. Det som er skummelt er nettopp difuse symptomer, og ikke nødvendigvis skyhøyt blodtrykk i begynnelsen.

Diagnosen kommer etter at lab`en har fått telt blodplatene i blodet ditt.

Ellers: spør legen i forhold til blodtrykk. En normal utvikling er at det skal falle gjennom svangerskapet - men ditt er jo lavt i utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...