Gå til innhold

kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei jente på snart 4 mnd. har 3 problemer,kan noen hjelpe meg

hun sover nesten ikke i løpet av dagen,er veldig vanskelig å få henne til å sovne av seg selv. Hun sovner kun hvis jeg legger henne tilpuppen eller går åbærer på henne.

hun er veldig trøtt,men fårikke til å sovne uansett. hun er på en måte overtrett,men får likevel ikke til å sove. har noen erfaring med dette?

når hun blir overtrøtt skjer dette:hun trekker beina opp,pakker hele hånda inn i munnen og biter,og lager sint lyd. da klarer hun ikke å roe seg ned.

om ettermiddagen/tidlig kveld blir hun veldig urolig. dette selv om hun har sovet på dagen. hun er veldig sliten,men klarer ikke å slå seg til ro.

har prøvd å innfører rutiner på mat og stell.

er noen noen lignende problemer som kan dele erfaringer med meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Hjelper det å trille? Ut og gå, selv har du også godt av det. Pass på i så fall at du ligger foran henne - at du forutser når du må ut og er klar, det blir mindre magesår for deg selv. Jeg var ute tre halvtimer på dagen med minste, hun sov ikke på dagen ellers, før hun v sju måneder plutselig kunne legges rett i egen seng og sovne tvert. Go figure.

Trekke opp beina høres ut som magevondt, ikke trøtthet?

Ang innføre rutiner: noen ganger må du bare la deg påføre rutiner i stedet, om ungen har bedre av det.

Lykke til!

Gjest sug lut
Skrevet

Hjelper det å trille? Ut og gå, selv har du også godt av det. Pass på i så fall at du ligger foran henne - at du forutser når du må ut og er klar, det blir mindre magesår for deg selv. Jeg var ute tre halvtimer på dagen med minste, hun sov ikke på dagen ellers, før hun v sju måneder plutselig kunne legges rett i egen seng og sovne tvert. Go figure.

Trekke opp beina høres ut som magevondt, ikke trøtthet?

Ang innføre rutiner: noen ganger må du bare la deg påføre rutiner i stedet, om ungen har bedre av det.

Lykke til!

Skrevet

er ikke alltid hun vil ligge i vogna heller,noen ganger går d,andre ikke.. uff,blir så sliten.

Skrevet

Du sier ikke noe om du ammer eller om du bruker mme.

hvis du bruker mme, kan det være hun ikke tåler merket du bruker.

å trekke beina opp kan bety magevondt er min erfaring.

er det mye gråt, så kan det jo også være kolikk, selv om det er litt "sent". En del spedbarn har ikke ferdig utviklet tarmsystem, det kan være noe hun ikke tåler.

jeg synes ikke det er rart at en på 4 mnd ikke sovner av seg selv. Det må du ikke tro, for da blir forventningene feil.

eller så anbefaler jeg deg å ta kontakt med hs - de er der for å hjelpe i slike tilfelle.

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...