*Lissi* Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Nettopp vert på sykehuset på kontroll med to av jentene mine. Eldstemann har påvist astma, og de to yngste er plaget med luftveisplager. Gutten min på snart 4 år skal prøve å kutte ut medisinene nå i vinter, for det virker som han har "vokst det av seg". Legen anbefalte at vi vaksinerte alle mot svineinfluensaen, men må si jeg er usikker. Er jo så delte meninger.... Samtidig er jeg jo bekymret. Spesielt for minstejenta på 1 år. Skal jammen ikke være lett...
Espoir Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Hvis de har astmaplager hadde jeg helt klart vaksinert dem, selv om de ikke bruker medisiner daglig. Jeg var selv og vaksinerte meg i dag. Har astmaplager i perioder, og ved infeksjon, men bruker ikke medisin daglig. Jeg var i tvil om jeg egentlig var i risikogruppen, men legen min sa jeg godt kunne dra og ta den i denne første runden fordi astmatikere er de som får størst plager hvis de blir syke. Hvis mine barn hadde vært som dine hadde jeg nok tatt dem med og gitt dem sprøyten nå hvis dere kan det i deres kommune. Jeg så på nettet nå at det er de som bruker medisiner daglig som er i risikogruppen (det sa ikke min lege, så jeg hadde kanskje ikke trengt - føler meg litt snikete). Men når det er barn synes jeg man skal gjøre det. Barn under 10 år får halv dose i to omganger med minst 3 uker imellom.
*Lissi* Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2009 Jo, det høres jo veldig fornuftig ut. Man blir jo selvsagt litt usikker når man folk har so ulike meninger... Får ringe å høre med hs i morgen tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå