_Løvemamma_ Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Må bare fortelle en historie som gjorde meg så utrolig provosert. Samboeren min jobber bla som dørvakt på et utested. En kveld i sommer kom det sjanglende en stupfull, helt klart veldig gravid dame some hadde tenkt seg inn på utestedet han jobber på. Han stoppet henne og sa at beklager, men jeg kan ikke slippe deg inn her. Du er alt for full, og dessuten helt åpenbart gravid, og burde ikke drikke i det heletatt. Tror det beste er at du tar en taxi hjem å legger deg. Dama ble kjempe sint, men han sa at han ikke med god samvittighet kunne slippe henne inn, og at han faktisk er ansvarlig for ALLE han slipper inn, tilogmed de som ikke har blitt født enda. Fly forbanna sjanglet hun videre og inn på neste utested. Jeg er klar over at det finnes mange sjebner der ute i verden, og at hun kanksje ikke hadde det så godt med seg selv eller verden eller noe, men synes likevel det er fryktelig at noen utsetter sine ufødte barn for slikt, særlig i Norge som vi er så veldig godt informert om farene ved alkohol under svangerskapet, og spesiellt i store mengder..
ellesant Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Veldig ekkelt for samboeren din da! Man skulle hatt en instans der man kunne si fra om slike ting, for som du sier så går det jo ut over en uskyldig part her... Kanskje hun kunne fått hjelp eller noe... Uff uff...
Tabitha Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Han kunne kanskje ha spurt etter legitimasjon, og der sett navnet hennes. Og mandagen etterpå ringt til en bekymringstelefon? Men til sjuende og sist er det ingen som kan gjøre noe med det dersom den gravide oppfører seg destruktivt. Hun der burde kanskje ha fått husarrest, men hvem skulle passet på henne?
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Selvfølgelig kan de gjøre noe med det. Barnevernet tar affære med rusmisbrukere som venter. Og å drikke under svangerskapet er åpenbart misbruk. Jeg ville krevd legitimasjon og kontaktet barnevernet.
Februarfisk Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 Man kan altid ringe barnevernet med bekymringsmelding, men før barnet er født er det sosialtjenesten som er ansvarlig for å sørge for at barnet ikke blir utsatt for rusmidler under svangerskapet. De har anledning til å iverksette avrusning og/eller behandling under tvang. Men skjer det i helgen kan man faktisk også kontakte politiet slik at de kan innhente personopplysninger og bringe saken videre.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 jeg kjenner ei som ble gravid som hadde alkohol problemer. Hun ble lagt inn på sykehuset resten av svangerskapet for å hindre at hun drakk. Husker ikke hvor lenge hun var der, men var snakk om flere uker...
ToSmåToStore Skrevet 7. desember 2009 #8 Skrevet 7. desember 2009 Usj!Jeg kan fint gå på byen,skal blant annet på konsert på rockefeller på fredag,MEN DRIKKER DA IKKE AV DEN GRUNN!Muncholm,brus eller vann er flotte saker! Barn i magen og alkohol hører ikke sammen uansett.......
kokosyklus Skrevet 8. desember 2009 #9 Skrevet 8. desember 2009 Gikk på byen to uker før termin. Drakk så klart ikke, satt pal på en sitteplass med alle vennene mines jakker på fanget slik at så få som mulig sklulle se den store magen. Følte meg jo i toppform og hadde det kjempegøy. men var nok ikke av de som tok av på dansegulvet den kvelden, mest i frykt for å bli dømt som "en av de"... Det er jo synd at man ikke skal kunne være ute og ha det gøy selv om man er gravid. Man må jo ikke drikekf or å ha det gøy. Da jeg gikk gravid var det en sak i aftenposten om ei som hadde blitt stoppet av dørvakta frodi hun var gravid. Hun fikk ikke lov å gå inn. Han mente det var uforsvarlig ifht musikkstøy oa. HUn drakk ikke, vennene skulle ta et glass vin og hun en kopp te...
miss_knl*babynr3påvei* Skrevet 12. desember 2009 #10 Skrevet 12. desember 2009 kan bli så sint... hvordan kan man dra på fylla når man er gravid !!!! og dra en til til byen helt ok.. man la alkoholen stå !!!
Mamma igjen etter 16 år. Skrevet 12. desember 2009 #11 Skrevet 12. desember 2009 Jeg har vært på byn og på julebord og vært med og festa til langt på natta. I svangerskapet. Har helt i meg litervis med ...øl!! MEN uten alkohol så klart!! Jeg tør påstå at jeg har hatt det like gøy som folk som raver rundt og er drita fulle. Og har hatt det MYE bedre dagen derpå. Så man kan ha det gøy på byn som gravid også. UTEN alkohol. Fryktelig trist å lese om hun fulle gravide damen. Huff. FIkk tårer i øynene.
MammaMø med to små Skrevet 24. desember 2009 #12 Skrevet 24. desember 2009 HELT ENIG med deg <3nummer to på vei!<3 alkohol og barn i magen hører så absolutt ikke sammen! blir skikkelig provosert av slikt! fader, ta LITT ansvar da! jeg er 23,var ikke veldig mye ute å drakk før jeg ble gravid men noe.. men savner ikke det i det hele tatt! er så mye annet som er kos! slutta å røyke på dagen og ikke tatt et eneste trekk etterpå, ikke rørt alkohol heller! skam dere!!!!
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 6. januar 2010 #13 Skrevet 6. januar 2010 Fy faen for en EGO kjerring!! Jeg trodde seriøst ikke det var mulig i disse dager! Hva er det de tenker med??? Her sitter noen og har dårlig samvittighet for bare å ta en liten paracet for hueverker, så kommer de drita fulle!! Nei fy sånt blir jeg sint av! Hører svigermor forteller at ho var på fylla når ho var i 6. mnd med sambo. Jeg blir like provosert hver gang!
Granny Weatherwax Skrevet 6. januar 2010 #14 Skrevet 6. januar 2010 Trodde faktisk ikke at det var noen som gjorde slikt i Norge nå, men fikk for litt siden høre om to gravide på fest som hadde både drukket, røykt og rusa seg for et par år siden. En jeg kjenner hadde tatt bånntenning på dem og fått bank av typene deres, dessverre så førte det til at hun ikke våget å melde det av frykt for represalier, og barna er nå tilslutt tatt hånd om av barnevernet.. Et par år for sent sannsynligvis..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå