Gå til innhold

Dere medgravide :) Skal dere ta vaksinen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir det nok til at jeg tar den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Per i dag vil jeg ikke ta den. Men i morgen...

Skrevet

Skal ta den på fredag... Er veldig for vaksinen slik som situasjonen er pr idag :)

Skrevet

Jeg var fast bestemt på ikke å ta den, men har herved ombestemt meg. Var til legen min nå, og han anbefalte det. En meget sindig og fornuftig herremann, så jeg velger å høre på ham. Dermed blir det vaksine i morgen. Er da 36+2.

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke..

Er så mange som egentlig ikke kan noe om svineinfluensaen som synser om den, og har en mening for eller imot. Man hører så masse at man blir helt forvirret! Jeg var veldig usikker, så snakket jeg med en sykepleier jeg kjenner, hun anbefalte den. Er fortsatt usikker, men har bestemt meg for å skrive ned alt jeg hører om den, og lurer på, så snakke med legen om det. Han bør jo vite mye om den og vite hva jeg bør gjøre! Er bare 13 uker på vei, og er jo selvsagt redd for den lille klatten. Vil jo ikke skade h*n. Og sånn jeg ser det nå, så man like langt uansett hva man gjør.

Tar man vaksinen aner man jo ikke senvirkningene, eller om det er farlig. Man hører mye rart. Tar man ikke vaksinen, kan man bli syk, noe som er ganske sannsynlig, og det er heller ikke bra for foster.

Skrevet

tok den på fredag! er glad jeg slipper å tenke mer på det, puh...

Skrevet

Jeg hadde bestemt meg for å ikke ta den etter anbefalinger av fastlegen og to jordmødre. MEN - da jeg var hos jordmor i dag, hadde hun endret mening, og mente at jeg burde ta den så fort som mulig. Jeg har kun 16 dager til termin, og i Drammen er ikke vaksinen klar før 6. nov...

Hentet akkurat sønnen min i barnehagen, og da fortalte de at de hadde fått de første utbruddene der... Hjelp!

Dere som har tatt den - hvor i landet bor dere? Skulle gjerne ha tatt den før fødsel, og lurer på om det er mulig å få tatt den et annet sted.

Skrevet

Jeg skal ta den så fort som mulig.

Skrevet

Jeg skal vaksineres ja!! Må bare vente til de får den her.. LENGE til! !0 november ser det ut til. Er da min komune har ordnet med masse vaksinasjoner. Får nesten håpe på at de kan fikse det før. Skulle gjort mye for å få tatt sprøyta nå og bli ferdig med det.

Skrevet

Jeg skal ta den på onsdag. Jeg bor i Rogaland.

Skrevet

Jeg tok den i dag, og føler meg helt fin:-) litt vondt i armen bare. Så blir det en ny dose om 3 uker:-)

Skrevet

Jepp, i morgen skal jeg til pers. Tør ikke ta sjansen på å la være, det sprer jo seg som bare det nå.

Skrevet

Tok den i dag :)

Bor i Troms

Skrevet

Hei.. tok den i går... 13 uker...<3

Skrevet

Godt å høre at det er noen som har tatt den og at det går helt fint :) Jeg er skeptisk, men mannen min vil veldig gjerne at jeg skal ta den, han vil jo ikke at noe skal skje meg, så da tar jeg den.

Jeg fortalte om alle de som ikke ville bruke babyene sine i magen som forsøkskanin og da fortalte han at han hadde blitt brukt som forsøkskanin når han var i magen, hehe. De tok da ultralyd gjennom svskapet med han og måtte følge han helt til han var 10 år om han hadde tatt "skade" av ultralyd. Så selv om ting er nytt er det ikke nødvendigvis farlig :)

Skrevet

Jeg skal vaksineres i dag...Bor i Karmøy kommune.

Jeg har sikkert bestemmt meg og ombestemmt meg 1000 ganger før jeg enndelig ble enig med meg selv og samboer om og ta den.

Det at jeg har en sønn i barnehage er jo også en liten faktor da,Jeg har termin jeg ser at det faktisk er en ganske stor mulighet for at han kommer til og bli smittet før jeg får vaksinert han i november...

Jeg har termin i desember og er redd for og bli smittet før den tid, dessuten får jo også babyen mine antistoffer når jeg vaksinerer meg, sånn at den også blir beskyttet de første månedene;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...