Gå til innhold

Kjerringråd mot dårlig matlyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så utrolig dårlig matlyst, har hatt det hele svangerskapet. Har ikke lyst på noen ting, og særlig ikke kjøtt, fisk eller andre naturlige kilder til protein, så får nok i meg alt for lite av det. Har begynt med jerntilskudd pga jernmangel, og tar ellers en del kosttilskudd fordi jeg er redd for å ikke få i meg nok av det jeg og barnet trenger.

Noen som kjenner til noe som kan hjelpe, så jeg får litt matlyst tilbake?

Er så redd for at det skal frotsette etter fødselen, for sånn som det er nå er hvert eneste måltid et ork, jeg jeg spiser bare fordi jeg må. Tror ikke det vil være så praktisk når man samtidig skal ta seg av ett nyfødt barn, amme og få for lite søvn og sånt... Da trenger man jo å få i seg nok mat, helst uten at det skal være en kamp!

(Forresten, det at jeg ikke vil ha mat har ingen ting å gjøre med å være redd for å legge på seg, er heller redd for å legge på meg for lite)

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener dert er Bee pollen som kan gi økt matlyst. Men ville nok ikke tatt det før etter fødselen uansett.

Men, tar du B vitaminer? for det er fort å gå i underskudd av under graviditet og det kan hjelper på matlysten spesierlt vitamin B12. Men skal man ta B vitaminer er det likegreit og ta alle 8 gjerne med zink siden alle løfter hverandre opp og zink er bra for slimhinnene.

http://translate.google.no/translate?hl=no&langpair=en|no&u=http://en.wikipedia.org/wiki/B_vitamins

Man får B-complex på helsekoster og apoteker

Snakk med de hvis du vil begynne og ta B-vit, slik at du ikke får i deg for mye B9-Folsyre (antar du allerede tar B9-Folsyre/Bio-folin el)

Et B-complex som er fritt for gjær, gluten, laktose og kunstige tilsetningsstoffer er Bio-life sin B-stress

Andre råd: Små spising, Blande smoothies, og holde seg i god aktivitet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...