Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Husker da jeg var 12/13 år gammel og min far hadde plutselig bestemt seg for at jeg var overvektig. Fikk beskjed at nå var jeg såpass kraftig at jeg ikke kunne drikke H-melk noe mer, jeg måtte nok ha skummet. Ellers så var det ingen andre store forandringer i dietten. Vi var fysiske aktive utebarn, gikk fire km hver dag til å fra skole samt hadde fritidsaktiviteter ved siden av. Jeg slet i mange år med at jeg var "feit", noe jeg ikke var og ble etterhvert tynn som en strek fordi jeg vokste meg til. Har aldri hatt alvorlige spiseforstyrrelser, men må nok innrømme at jeg sliter enda med selvbildet mitt, siden mitt første møte med kroppslig selvbilde var at jeg var feit..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Slike kommentarer i den alderen ang utseende har nok en tendens til å sette seg fast, ja. Jeg fikk høre at jeg ikke hadde spiss nese, men mer en potetnese av en ubetenksom tante...... Ikke vondt ment, men bare en forklaring på forskjeller i nesetippens form. Men dette brant seg fast hos meg, og jeg gikk faktisk helt til godt inn i voksen alder(nesten 30), og trodde at jeg hadde stor nese som en potet..... Helt alvorlig. Helt til jeg en dag så meg på samme bilde som flere venninner, og faktisk så med egne øyne at min nese var mindre enn deres. Heldigvis fikk jeg aldri kommentarer på vekten, selv om den ble litt høy i puberteten. Jeg var nok helt normalvektig selv da, men en del rundere enn nå.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg var en bolle da jeg var to år, så ble litt slanka med agurk da. Dvs fikk agurk i tide og utide istedenfor kjeks, banan og anna snop. Etter agurk-kuren ble normal. Jeg fikk forresten pupper seint, og det ble kommentert. Jeg måtte blir 30 år før jeg skjønte at jeg faktisk har hatt ganske store/vanlige fine pupper gjennom tyveårene. Har alltid hatt dette bildet av meg som flat, enda det strengt tatt ikke har vært tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg fikk høre av stemoren min at det var min feil at hennes barn var så tynne, noe som ikke var sant. Så jeg fikk kun en skive til frokost, og en liiiten porsjon middag på en hel dag. Jeg var 165 og veide 50kg når hun sa det, i tillegg trente jeg en del og trengte mat. Endte med at jeg gikk ned 25kg, og ble nesten innlagt på sykehus. Har i tillegg kraftig benbygging, så var jo det benrangelet med knokler og ben stikkende ut. Det hang igjen en god stund, og jeg trodde virkelig at jeg var feit, stgg og ble veldig småspist. Spiste normalt før, og var ikke tjukk.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Ja, jeg ble det. Og det henger så sinnsykt igjen nå, dette er mange år siden. - Jeg fikk vite at alle ( famile ) skulle se hvor mye jeg spiste, alle fulgte med på om jeg tok 2 ganger. -Fikk betalt ( mamma som fristet med 200 kr da jeg var 12 ) om jeg ikke skulle begynne å svømme, da trente man hele kroppen! Alt var ett evig mas fra mamma. " Du er fin som du er, men du kan ikke bli større. " " NÅ er du større! " Jeg har alltid vert litt lubben, men har aldri slitt med å finne klær og har da hatt noen kjærester. Per i dag er jeg 165 høy og veier 75 kg. Klart ikke idealet, men likevell. Jeg er ingen dundre på hundre. De som slanker sine barn, vær forsiktig! Etter denne oppveksten har jeg ikke spist normalt på 10 år.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 HJERTESKÆRENDE! Er dette virkelig sant ? ikke det at jeg ikke tror på deg, men det er bare så utrolig. Tenker ofte på stebarn og forskjellsbehandling, det skjer mye mer enn vi tror...(((
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 Det er desverre sant, har ingen kontakt med henne idag, og minimal kontakt med min far. Var ganske bitter på mamma og en stund som faktisk sendte meg ditt, men tror ikke hun skjønte hva som foregikk før det var forsent. Jeg vet idag at min stemor er ekstremt sjalu, både på meg, mamma og andre damer, mulig det var grunnen. At hun rett å slett ikke taklet at han hadde en fortid. Jeg vet og at han ikke får ha kontakt med andre damer. (Venninner og koner til kamerater og slikt) så at dama feiler noe, tviler jeg ikke på.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #9 Skrevet 26. oktober 2009 Utrolig synd at akkurat hun ble din stemor da Sender deg en stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå