Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre en meg som ikke har hatt en eneste underlivsundersøkelse i løpet av svangerskapet? Er i dag en dag over termin, og var hos jordmor nå i sta. Synes alle snakker om at jordmor sjekker hvor moden man er, men jeg har ikke måttet ta av meg buksa en eneste gang. Hverken hos lege eller jordmor. Syns bare det er litt rart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ikke hatt noen underlivsundersøkelser i løpet av svangerskapet. Vet ikke hva som er vanlig eller ikke, men ingen av mine venninner har heller vært undersøkt før fødselen bortsett fra en som fikk inn en propp i uke 21. Men jeg syns egentlig det er helt greit at de ikke roter oppi der før de må når fødselen er i gang:o)

Selvfølgelig er jeg litt nysgjerrig på om jeg er begynt å modne eller ikke. Sikkert like greit at jeg ikke vet det for da hadde jeg vel blitt enda mer utålmodig:o)

Skrevet

jeg har heller ikke hatt noen underlivsundersøkelse, men jeg er bare i uke 30 da... Vet ikke hva som er normalt og ikke jeg, men nå skal jeg spøre når jeg skal til kontroll på tirsdag!

Skrevet

Det har ikke jeg heller. Jeg er i min 38. uke.

Skrevet

Ikke jeg heller. Tror ikke det er så vanlig som det høres ut som. Jeg er gravid for andre gang og er 38+5 idag, og har hverken denne eller forrige gang hatt underlivsundersøkelse i forhold til graviditeten. Det er jo liten vits i å sjekke modning ol om man ikke er på overtidskontroll på sykehuset og skal settes igang... Naturen kan jo av og til få gå sin gang, og kroppen sier jo ifra selv:-)

Skrevet

Ingen som har vært oppi der hos meg heller, nei.

Har termin te torsdagen, men har på følelsen at ho kommer te helga...

Skrevet

Ble undersøkt en gang.. men det var på grunn av blødninger.. så måtte ha innvendig UL. dette var i uke 9. Ellers har jeg ikke tatt av meg buksa jeg heller! Er i uke 36

Skrevet

Så vidt jeg har forstått er det viktig å unngå infeksjoner, og derfor undersøker man minst mulig:)

Når det er sagt så har jeg hørt her (på BIM) at en tøyning/stripping av mormunn kan indusere fødsel hos 20% dersom du er moden - og har derfor tenkt å høre med legen min i morgen om dette er sant/mulig. I morgen er det dagen før termin, så da burde det vel være lov? Dunno, men kan absolutt ta litt smerter dersom det er en sjans for fødsel jeg:)

Skrevet

Nope- ikke jeg heller - heller ikke da jeg var gravid med nr 1.

Har ikke vært snakk om å sjekke modning.

Nå spurte jeg legen på 1. undersøkelse fordi det var over 3 år siden jeg har hatt GU- fikk brev om det i posten (ang. kreftprøve). Men hun sa hun ikke ville gjøre det når jeg var gravid, dumt å pirke for mye oppi der.

Skrevet

Ohoi. Da jeg var i Italia i de første fire månedene av svangerskapet mitt var de "oppi der" ved hver kontroll. Det var sånn hun kjente på livmora... Ulike praksiser i ulike land, det!

Skrevet

jeg har heller ikke hatt noen GU i dette svangerskapet. hadde det sist. vil ikke ha det heller jeg, så det er helt greit;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...