Ronja&Odin Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 jordbær skal man ikke spise når man er gravis, hvorfor? jeg har fått dilla på brunost med jordbær på og melk... farlig? jordbærsyltetøy altså?
MissMe*med*lillegutt Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Hvem har sagt du ikke kan spise jordbær? Så lenge du vasker de før du spiser de er det ikke noe problem.. Jeg har da gått i hele sommer å spist jordbær til den store gullmedalje.. Elsker jordbær:D hehe.. Jordbærsyltetøy spiser jeg og ofte
*MoJo* Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har ikke hørt at man ikke skal spise jordbær når man er gravid,men derimot når man ammer. Selv spiser jeg både jordbærsyltetøy og smoothie med frosne jordbær. Kos deg du også
Ronja&Odin Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2009 okay da er det når man ammer da:p sendte handleliste til gubben... og da ringte han meg heeelt hysterisk og sa, DU KAN IKKE SPISE JORDBÆR DU... du er jo gravid:p husket ikke hvorfor jeg ikke kunne spise det eller om det var farlig, så greit og spørre ;o) men da skal jeg spise masse ;o) uten dårlig samvittighet;o) namm
NormaJean Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 *kremt* det er helt greit å spise jordbær når man ammer. (og er gravid) syns det er så synd at slike myter blir holdt ved like, folk bør begynne å sjekke opp slikt fra seriøse kilder.... feks matportalen.no det er ingen holdepunkter for at feks jordbær og reker skal være allergifremkallende for barnet. Man må bare prøve seg frem. her er noen greie linker http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1453&Itemid=81 http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/amming/hva_slags_mat_kan_jeg_spise_naar_jeg_ammer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå