Gå til innhold

barnevernet på hjemmebesøk onsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

*hvor lenge pleier de å være på besøk?

*tilbyr man dem kaffe?

*noen andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt barnevernet på besøk, men ikke pga melding og slikt:)

Serverte kaffe og kjeks/formkake uten for mye styr. Vi satt jo og pratet, så greit å ha noe å bite i:)

Bare vær dere selv, og ikke "lat som". En trenger ikke være perfekt, for det er ikke det de ser etter:) De selv er heller ikke perfekte til enhver tid, vet du:) Ha det normalt rydding, men det trengs ikke være strøkent som til "storselskap" eller kongelig besøk:) Hadde du tålt at venner kom innom slik huset ser ut der og da, så er det helt greit:)

Skrevet

Fikk hjemmebesøk en gang i -97. Var veldig usikker på hva som var forventet selv også, husker jeg, men lagde kaffe. Spurte dem da de kom om jeg burde ha støvsuget, he he, hadde hatt det så travelt. De lo og sa at de ikke var der for å sjekke husvasken.

De satt kanskje en halv time, en kvinne og en mann. Sønnen min kom fra skolen mens de var der, og de slo av en liten prat med ham. Da de dro sa de: "vi må jo følge opp slike meldinger, det håper vi du forstår, men her er jo alt i orden." Det var en hyggelig opplevelse på alle måter.

(Melder var en nabo med psykiske problemer som bv allerede kjente til. De hadde vel vært i alle husene i gata etterhvert.)

Skrevet

Jeg hadde vasket, laget det strøkent og plassert barneleker på strategiske plasser. Laget kaffe, og stekt kringle. Kanskje de ikke vil ha, men det får huset til å lukte godt og hjemmekoselig.

Jeg vet jeg er litt ekstrem... sist jeg kjørte over den canadiske grensen, uten å ha gjort noe galt ba jeg mannen min stoppe slik at vi kunne rote litt - syntes bilen så for strøken ut til å være en normal familie bil. Hadde bare et par dager før fått bilen plukket fra hverandre pga mistanke om smugling da komenterte de at ting så litt for ordentlig ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...