Gå til innhold

Til dere barnehageansatte, ledere, styrere og generellt med peiling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder avlønning i barnehage hvilken lønn har dere, og hva er dere avlønnet som/ansatt som/utdannet som?

Hva skal til for å bli avlønnet som det trinnet i minstelønnstabellen som heter 'spesialist'?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte ikke det siste spørsmålet ditt.

Spesialpedagog, er det det du mener?

Jeg er utdannet førskolelærer, jobber som ped.leder.

Har 350 000 i året.

Skrevet

i den minstelønnstabellen er det et trinn som heter 'spesialist'. Vet ikke hva det innebærer. Om jeg er utdannet faglærer i musikk og de søker etter pedagoger med musikkferdigheter, kan det være nok til å bli avlønnet som 'spesialist'?

Nå har de bare ansatt meg som assistent i førskolelærerstilling, pga av at de ikke har noen tittel for de som bare er ansatt som pedagoger, det er enten assistent eller førskolelærerstillinger. Lønna mi er tilsvarende det en må ha i stillinger med krav om høgskoleutdanning. Men det er jo i grunn mye mindre enn en faglærer i musikk får...

Har ikke tenkt å krangle på det, men lurer litt på om det er grunnlag for å forhandle meg fram til en noe høyere lønn. (314 300 kr)

Skrevet

Det tør jeg ikke å svare sikkert på..

Vi hadde også to faglærere ansatt i barnehagen, de ble lønnet som pedagog 2. Altså under de pedagogiske lederne.

Jeg vet ikke om det er standard.

Skrevet

Du har diverse ulike ansatte i barnehage

styrer - lederen av barnehagen - er pedagog og har av og til mer bakgrunn

ped. leder - er pedagog

assistenter - her finnes det forskjellige avlønninger etter utdanning. Fagarbeidere får fagarbeiderlønn og mange gir også barnepleiere (gammel utdanning) noe ekstra. I tillegg finnes assistenter som er ufaglærte.

i tillegg til dette kan man også ha

"førskolelærer 2" - det er en pedagog til som ikke er ped. leder

eller så kan du ha ekstra førskolelærer som er satt inn med tanke på et bestemt barn.