Gå til innhold

Til dere barnehageansatte, ledere, styrere og generellt med peiling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder avlønning i barnehage hvilken lønn har dere, og hva er dere avlønnet som/ansatt som/utdannet som?

Hva skal til for å bli avlønnet som det trinnet i minstelønnstabellen som heter 'spesialist'?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte ikke det siste spørsmålet ditt.

Spesialpedagog, er det det du mener?

Jeg er utdannet førskolelærer, jobber som ped.leder.

Har 350 000 i året.

Skrevet

i den minstelønnstabellen er det et trinn som heter 'spesialist'. Vet ikke hva det innebærer. Om jeg er utdannet faglærer i musikk og de søker etter pedagoger med musikkferdigheter, kan det være nok til å bli avlønnet som 'spesialist'?

Nå har de bare ansatt meg som assistent i førskolelærerstilling, pga av at de ikke har noen tittel for de som bare er ansatt som pedagoger, det er enten assistent eller førskolelærerstillinger. Lønna mi er tilsvarende det en må ha i stillinger med krav om høgskoleutdanning. Men det er jo i grunn mye mindre enn en faglærer i musikk får...

Har ikke tenkt å krangle på det, men lurer litt på om det er grunnlag for å forhandle meg fram til en noe høyere lønn. (314 300 kr)

Skrevet

Det tør jeg ikke å svare sikkert på..

Vi hadde også to faglærere ansatt i barnehagen, de ble lønnet som pedagog 2. Altså under de pedagogiske lederne.

Jeg vet ikke om det er standard.

Skrevet

Du har diverse ulike ansatte i barnehage

styrer - lederen av barnehagen - er pedagog og har av og til mer bakgrunn

ped. leder - er pedagog

assistenter - her finnes det forskjellige avlønninger etter utdanning. Fagarbeidere får fagarbeiderlønn og mange gir også barnepleiere (gammel utdanning) noe ekstra. I tillegg finnes assistenter som er ufaglærte.

i tillegg til dette kan man også ha

"førskolelærer 2" - det er en pedagog til som ikke er ped. leder

eller så kan du ha ekstra førskolelærer som er satt inn med tanke på et bestemt barn.

pedagog/føskolelærer skal helst være utdannet dette, men det er muligheter for å få dispensasjon. Dette må godkjennes.

Avlønningen finner man på ks sine nettsider vil jeg tro. Private barnehager kan ha annen avlønning, men det kan jeg ikke noe om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...