Gå til innhold

Går barna deres Halloween?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer bli helt fortrolig med denne nye tradisjonen. Synes selv det blir litt sånn tigging etter snop. Må jo innrømme at jeg gikk julebukk selv, men da sang vi ihvertfall først. Huff, føler meg veldig gammeldags i akkurat denne saken. Vil ikke være den kjipe mora som sier nei heller, fordi det er nytt å jeg ikke gjorde det selv...

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dessverre!

Er ikke tradisjon for det her, men håper det kommer.

Bryr meg i grunnen lite om hva halloween står for, men utkledning, pynting, levende lys og godteri er jo stor stas for de små uansett.

Lurer faktisk på å ta saken i egne hender å arrangere ett halloween party for store og små;-)

Skrevet

Julebukk er jeg vedlig for, det kan ikke sammenlignes engang, men Trick or Treat er noe skikkelig tull.

Håper i det lengste på at mine ikke viser noe interesse for det i mange år fremover (får heller fore de med MASSE godis hjemme i de tider, he he he), men når vennen skal gå og de selv vil kommer jeg ikke til å nekte dem det.

Men kommer ALDRI til å være initiativtageren.

Skrevet

Ja.

Jeg skal ikke være hun kjipe mora som nekter barnet (og etterhvert barna) å gjøre det de andre får lov til.

Jeg syntes Halloween og Trick og Treat var noe skikkelig tull frem til eldstejenta ble invitert på Halloweenfest da hun var 6.

;)

Her går de bare i nabolaget og håver inn godis av pensjonistene som synes det er så stas med utkledde små.

Skrevet

Den eldste, 9, år vil nok gjerne, men med bare 1 nabo hun kan gå til begreses det, heldigvis. Heldigvis ikke så mange som kommer hit heller, om noen, de får kun mokkabønner og et realt tupp i ræva. Vi starter med å feire de dødes dag i år 2. november. Da skal vi be en avdød i familien på fest. Det blir vår halloween.

Skrevet

Ja vi feirer Halloween. Skal ha fest for nabobarna i år (ifjor var det en annen som hadde fest) i år, og har bestil kostyme. Ifjor laget jeg kostymet selv, men i år valgte hun noe som ble litt komplisert:-) Kjempemoro med Halloween, en tradisjon med skikkelig steming. Vi pynter huset, med gresskar og masse lys. Jeg er veldig glad i julebukk tradisjonen også, men den ser dessverre ut til å bli mindre og mindre vanlig.

Skrevet

Nei,han er bare 3 år..

Og jeg håper aldri han vil gå heller,for synes det er noe ordentlig tull..

Men om han kommer og sier han vil gå sammen med vennene når han blir stor, så skal jeg ikke nekte han det..

Skrevet

Nei, og jeg håper hun aldri kommer til å gjøre det heller. Jeg synes tigging av godteri er en ordentlig uskikk.

Skrevet

Nei! Absolutt ikke! Jeg syns det er noe stort tull!

Her er det tradisjon med nyttårsbukker, dette er koselig, og vi gleder oss til de kommer, men det får da være grenser. Kan ikke gå til naboene å tigge snop hver tredje måned! Vi får holde på det som har vært tradisjon her i lang tid, og la dette nye fare!

Syns halloween er en ekkel Nille-tradisjon, billig oransje plast og ekle kostymer. Ringer noen på her kommer de til å få beskjed om å gå igjen!

Jeg er generelt ikke en sur og vanskelig nabokjerring, men når det kommer til halloween er jeg ikke nådig, nemlig!!

Skrevet

Jeg er så ENIG m overstående!

Halloween er noe tull og jeg håper mine barn aldri får interresse for å gå rundt. Da skal de heller få godteri hjemme den dagen altså.

Ifjor hang jeg etterhvert opp skilt på ringeklokka : vi feirer ikke Halloween så jeg slapp å ut og si det hvert femte minutt.

Og jeg er heller ikke en sur og vanskelig kjerring til vanlig, men Halloween syns jeg bare er så tullete

Skrevet

Koster jo ikke så masse å bare ha litt godis på lur, om så bare for å glede de barna som kommer. Selv om dere synes det er tull selv???

Her er småen ikke 2 engang enda, så går ikke her, men skal ha noe på lur om det dukker opp noen barn :) Liker å glede andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...