Gå til innhold

er det uforskamma å spørre om....

Anbefalte innlegg

Skrevet

å få være med på fødselen til søstra mi??Eg har ein draum om å få vere med på ein fødsel,som ikkje er min eigen.Alle som eg snakkar med,som har vore med på fødsel,seier at det er ein opplevelse....

Søstra mi har termin i februar,og eg har tenkt ein del på å spørre om å få vere med på fødselen??Sjølvsagt respekterer eg om ho ikkje vil da....!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke uforskammet, men jeg tror jeg hadde sagt noe sånn som:

"Du får si i fra hvis du har lyst å ha med en ekstra, for jeg melder meg i såfall frivillig" Ikke sånn at hun tror hun må si ja, hvis du skjønner. ;-)

Skrevet

Enig med anonym 12:05. Sånn ville jeg også lagt det frem. :-)

Skrevet

For meg er dette noe en blir bedt om å være med på eller så er det et ikke tema.

Det kan fort oppleves som et krav, og ikke minst er det ikke sikkert at den vordene far hadde satt pris på å måtte dele opplevelsen med noen utenfra.

Så såfremt ingen av de har ytret ønske om at de ønsker at du skal være med, så ville jeg aldri spurt.

Skrevet

Det kommer jo både ann på livssituasjonen til søstra di og hva slags forhold du har til henne. For meg hadde det ikke vært aktuelt å ha med noen andre enn mannen min, men kunne greit ha sagt det om noen spurte...

Skrevet

For meg er det ikke aktuelt å ha med andre enn mannen min, og jeg hadde fort syntes det var masete om noen hadde spurt meg om å få være med. Men har du et godt og nært forhold til søsteren din er det jo lov å spørre.

Skrevet

Såfremt du har et nært forhold til søsteren din, ser jeg ikke noe i veien med å spørre henne. Regner med at du da vil få et ærlig svar! Er dere ikke fullt så "close" kan det jo være mer taktfullt å legge det frem slik en over her har foreslått, type "jeg melder meg frivillig til å være med".

Skrevet

Nei gud! Det er da absolutt ikke frekt :D Søstra mi skal føde i desember, og jeg har spurt om å få være med. Ingen hard feelings over det liksom ;) Men hun ønsker å ha med mamma og samboeren sin da, så den saken er jo grei. Hun har sagt at jeg er reserve i tilfelle det trengs :P hehe. Og 3 blir for mange..! Selv hadde jeg også med mamma og samboeren min :)) Perfekt.

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke.

Jeg har også hatt lyst til å være med på en fødsel som ikke er min, men regnet aldri med å få mulighet til det da mine søstre bor i USA og er ferdig med barn. Men så fikk lillesøster en attpåklatt i sommer mens jeg var på ferie der, og da mannen hennes ikke kunne være tilstede under fødselen, fikk jeg den oppgave av å være der og ta bilder! Hun hadde eldste søsteren vår som hjelper, mamma var også med (sammen med meg) og jeg tok bilder. Synes det var spennende og var egentlig litt sjokkert at mannen hennes spurte meg, men veldig glad også. (Skal sies at jeg var der kun for selve fødselen, ikke hele åpningsfasen og alt det der - da ville hun kun ha eldste søsteren med seg, og det respekterte jeg.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...