Gå til innhold

Apropos fastleger og ventetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av Telines innlegg.

Hvor lenge må dere vente på time hos fastlegen deres?

I vanlige tider altså, når svineinfluensaen ikke er over oss.

Hva er egentlig vanlig?

Det lengste jeg har måttet vente er en dag hos min lege.

Om man trenger sykemelding, eller tror man trenger antibiotika e.l. får man alltid time på dagen. Må heller aldri vente særlig lenge på venterommet, han er sjelden forsinket.

Hos fastlegen til mannen er det rundt to mnds ventetid på time.

Det er jo galskap. Man kan komme om morgenen, fra 08-10 er det åpne timer, da man kan sitte og vente. Men om du skal ha en sjanse til å komme inn i det hele tatt, må du komme 07 og belage deg på å vente minst 3 timer. Som regel mye mer.

Vi hadde fastlegen som mannen bruker til det mellomste barnet vårt, vi tenkte at det var lurt å ha en lege rett i nærheten, hun er nemlig en liten ulykkesfugl, Men det var jo liten vits med den ventetiden.

Begge fastlegene er populære og har like mange (fulle lister) pasienter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer fordi mannen + mellomste skal bytte fastlege om det er sånn at det egentlig ikke skal være så lang ventetid.

Skrevet

For å få time hos fastlegen min er det ca. en måned ventetid. De har ingen nødtimer ved legekontoret og trenger man time på dagen så er legevakt eneste alternativ.

Skrevet

Hei :)

Jeg venter heller aldri mer enn en dag når jeg ringer fastlegen. Han er helt super, og veldig flink! Sambo derrimot har fastlege som din sambo, opptil 2 mnd! Men kjenner ingen andre rundt her som har så kjapp fastlege som jeg har, som regel minst ei uke å vente hos de fleste.

Skrevet

Bøllefrø: har vi samme fastlege? Hehe.

Tror nesten det er mer vanlig å vente lenge på time.

I dag beklaget sekretæren at jeg måtte vente helt til tre. Hehe.

Skrevet

Under mer normale omstendigheter er ventetiden ca en uke. Men det er akuttimer hver dag, da bare ringer du om morgenen.

Skrevet

Er ikke helt sikker hos den legen jeg har nå. Har ikke vært der så mye. Fikk han helt mot slutten av graviditeten, så da fikk jeg komme til når jeg trengte det. Fikk også de kontrollene jeg måtte ha, når jeg skulle.

Tidligere hadde jeg en veldig populær lege, som i tillegg var helsestasjonslege og lege for sykehjem, og 2-3 mnd ventetid var ikke uvanlig der. Fikk selvsagt komme til tidligere om det var noe spesielt.

Skrevet

De prioriterer etter viktighetsgrad.

Sykmelding, akutte tilstander etc. gir time på dagen - en sjelden gang hos turnuslege, vanligvis hos fastlegen. Ting som gjelder ungene og ellers ting som haster litt, gir time i løpet av en ukes tid. Ting som slett ikke haster i løpet av sånn 2-3 uker stort sett.

Det hender de er forsinket, men ikke ofte over et kvarter.

Skrevet

Fastlegen min har ventetid på ca 3 uker.. Er noen akutt-timer, men da må man ringe presis kl ni, og håpe på å være heldig, men somregel blir man henvist til legevakten om det er noe akutt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...