Underveis --> Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Er det noen her som har klart å forskyve døgnet et par timer? Lillemann legger seg som regel rundt 1900, og våkner da omtrent 0500, får pupp og sover gjerne et par timer til da. Nå skal jeg snart slutte med morgenpuppen, og da regner jeg med at han er våken fra 0500, evt at vi klarer å få ham til å sove til litt etter seks. Da vi var i Portugal så var det tilsynelatende ikke noe problem å forskyve tiden hans ifht klokka der. Er det mulig å gjøre det samme hjemme? Altså legge ham en time eller to senere, slik at han sover et par timer lenger på morgenen? Vil det alltid være slik at han våkner til samme tid, selv om vi prøver dette over tid? Foreløpig ser det ikke slik ut, etter at par kvelder der han har lagt seg senere (tilfeldigheter). Noen erfaringer?
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Jenta vår på 9 mnd har alltid fått pupp sånn rundt kl 05.30-06, for så sove til 08-09, men nå har vi slutta med puppen, og hun sover fortsatt til rundt 9 hun altså! Hun legger seg kl 20 hun da, men siste måltidet er 18.30. Her i huset fungerte det slik at pappan går inn når hun våkner på morgenen, og det aksepterer hun helt fint. Men er det jeg som kommer MÅ hun ha pupp for å sove videre. Kommer pappa derimot snur hun seg bare til å sover videre
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Hun har forresten flyttet på eget rom også, kan vel hende det er derfor dette har lykkes? Var nemlig slik vi klarte nattavvenning og det å sove natta gjennom her i huset! Hun sover på eget rom med pustealarm, fordi ingen sov godt når hun lå på vårt rom pga snorkende pappa. Jeg som skulle ha babyen på rommet mitt hele det første året, litt trist, men godt å få sove. Familie idyllen er tilbake
Underveis --> Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2009 Det er ganske nytt dette med at han sover videre til rundt 8. Det kom etter at han begynte å våkne 0500 i stedet for 0400. De gangene han har sovnet av seg selv etter 0500, så har han våknet omtrent 0630, og da har vi jo bare stått opp... Hm... Ja, eget rom ja. Vi tenker på saken. Jeg tror vi skal gjøre forsøk på det snart. Det hjelper definitvit at pappa'n tar ham når han våkner ja. Nå er det bare en uke igjen, så er det langfri for ham, så da passer det jo veldig bra å forsøke eget rom. Til helga så skal jeg dessuten på jentetur, så da blir det uansett ikke noe pupp å få, og jeg tviler på at pappa'n er særlig interessert i å stå opp 0500 *humre humre* Blir spennede å se hva som blir resultatet av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå