Gå til innhold

Når barnets temperatur er 37,7 grader


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke sant, det var det jeg også mente. Men så leste jeg at vedrørende småbarn vurderer leger alt over 37,5 som feber.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler@stokk dum. Ja, eller... hysterisk er kanskje det rette ordet;)

 

Greia er at han har vært veldig mye syk, mange sykehusopphold bak seg. Nå er han slapp, sutrete og spiser ikke, og altså disse 0,02 gradene over det definerte febermålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37, 7 er ikke feber hos barn.

MEN hvis barnet har 37,7 om morgene er det veldig sannsynlig at det stiger til over 38 i løpet av dagen, for ofte har man lavest temperatur om morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, for jeg målte i morges. Skal ta en ny sjekk nå.

 

Er bare redd for at han skal smitte andre barn dersom det vi ser nå er en begynnende influensa. Tror vi uansett holder oss unna parken i dag og heller tar en tur i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt 113 om min sønn hadde hatt 37,7 i feber ass. Dødssyk. Normal kroppstemp er 35,5, så om den harsteget til 37,7 da er det snakk om liv her. Gosh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg irriterer deg. Greia er at jeg vil helst ikke bidra til å smitte andre unger dersom han skulle ha fått influensa. I parken hvor han går er det et tvillingpar som er født for tidlig og foreldrene deres har innstendig bedt oss om å holde syke unger hjemme.

 

U see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke HI, men har 4 barn i alderen 16-2.

 

Jeg regner aldri temperaturer under 38 for feber.

MEN jeg har sett veldig ofte at hvis barna kansaje er litt kleine, og temperaturen er 37,7 - 37,8 - 37,9 om morgenen, stiger det nesten alltid til feber utover dagen.

 

Det er jo uansett ikke noe farlig med så lav temperatur, og barn kan være i fin form selv med mye høyere feber.

Men det er ihvertfall ingen grunn til å trakassere hovedinnleggeren her bare fordi hun lurte på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parken? Regner med de tvillingene ikke er så mye under året siden de går i park? Da bør de vel ikke være så skjøre mer? Uansett hi, 37,7 er ikke feber. Mulig han bare er litt varmere i dag enn andre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei et regnes ikke som feber, og jeg har egentlig i mitt stille sinn irritert meg litt over slike innlegg. Og ikke svart.

 

Men så vil jeg si at lillebror hadde igår temp på 37,6. Og i følge allemnntilstanden hans vil jeg definere det som feber. Selv om jeg ikke ga han paracet for noe annet enn smertene i ørene.

Målte han igjen imorges, da var den 37,4. Sendte han i bhg, men det var med tvil. (Han ville så gjerne etter 1 uke hjemme.) Han har normalt 36,5, og det er jo individuelt hva tempen ligger på når man blir slakk og føler seg dårlig.

 

Lillebror har vanligvis temp nedover om det er noe. F.eks 35 g er helt normalt for han.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Annonse

Hvis sønnen min har en temperatur på 37,7 om morgenen regnes det som feber da han normalt ligger på 36,5. Hos datteren min der i mot, er det ikke feber da hun har en høyere normal kroppstemperatur 😃 

 

at noen her velger å være ufin blir bare for dumt... heldigvis har disse blitt 10 år eldre og sikkert mer reflektert og moden 🤐🤐 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2009 den 11.36, Angie77 skrev:

Ler@stokk dum. Ja, eller... hysterisk er kanskje det rette ordet;)

 

Greia er at han har vært veldig mye syk, mange sykehusopphold bak seg. Nå er han slapp, sutrete og spiser ikke, og altså disse 0,02 gradene over det definerte febermålet.

Det er jo INGEN tvil om at han ikke er i form!! Men det er det ikke temperaturen hans som er det tydeligste tegnet. Du skriver jo: «....han er slapp, sutrete og spiser ikke..»

jeees... skulle likt å se dere løpe rundt en hel dag uten mat,slapp,sliten og ikke få slappe av før mamma finner det for godt å hente deg. «Han har jo ikke feber».. 🙄

Anonymkode: 78ba1...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor trekker dere opp en 10 (!) år gammel tråd??

Anonymkode: 02636...015

Fordi det er så gøy å irritere deg!

Anonymkode: 67732...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgentemperaturen over 37,5 er høyt. Kveldstemp på 37,5 er ikke det. Har mine barn 37,5 på morgenen vet jeg de bikker 38 kjapt. 

Når det er sagt, almenntilstanden styrer om det blir lek, ikke temp. 

Anonymkode: eaaea...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2009 den 11.26, Anonym bruker skrev:

...så har det bittelittegrann feber. Kan jeg da ta ham med ut å leke eller bør han være inne?

Er allmenntilstanden bra, så kanskje en liten tur ut ikke vil være så ille? Spørs og hvor kaldt det er ute. Men ville nok tatt det med ro resten av dagen og kanskje gitt noe blåbær og melk (for kos, men det er og mye antioksidanter i det)

Anonymkode: 948b7...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, zondaar skrev:

Hvis sønnen min har en temperatur på 37,7 om morgenen regnes det som feber da han normalt ligger på 36,5. Hos datteren min der i mot, er det ikke feber da hun har en høyere normal kroppstemperatur 😃 

 

at noen her velger å være ufin blir bare for dumt... heldigvis har disse blitt 10 år eldre og sikkert mer reflektert og moden 🤐🤐 

 

 

Jøss, du dro frem et nesten 10 år gammelt innlegg for å si dette

Anonymkode: 62ffd...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2009 den 11.26, Anonym bruker skrev:

...så har det bittelittegrann feber. Kan jeg da ta ham med ut å leke eller bør han være inne?

Du kan fint ta han med ut å leke litt. Litt kjølig luft gjør han ikke sykere. 

Du må se Ann almentilstand ifht å sende i bhg /park da han muligens ikke kan få velge å hvile seg like mye der som hjemme. 

Men ut? 

Ja jøss. En eldgammel myte at barn med lett forhøyet temperatur/ mild feber ikke kan gå ut å leke.

Man behøver ikke å menge seg de med andre barn akkurat da, men ut å leke, så går brakkefeberen ned også.... 

Anonymkode: e582f...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan fint ta han med ut å leke litt. Litt kjølig luft gjør han ikke sykere. 

Du må se Ann almentilstand ifht å sende i bhg /park da han muligens ikke kan få velge å hvile seg like mye der som hjemme. 

Men ut? 

Ja jøss. En eldgammel myte at barn med lett forhøyet temperatur/ mild feber ikke kan gå ut å leke.

Man behøver ikke å menge seg de med andre barn akkurat da, men ut å leke, så går brakkefeberen ned også.... 

Anonymkode: e582f...293

Innlegget du svarer på er 10 år gammelt

Anonymkode: 62ffd...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Innlegget du svarer på er 10 år gammelt

Anonymkode: 62ffd...b3f

Du, det har vi fått med oss 😊 Gjør det noe synes du? 

Anonymkode: 88390...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du, det har vi fått med oss 😊 Gjør det noe synes du? 

Anonymkode: 88390...859

Hva så? Spørsmålet kunne like gjerne vært stilt i dag?

 

Anonymkode: eaaea...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 31.1.2019 den 13.06, Anonym bruker skrev:

Jøss, du dro frem et nesten 10 år gammelt innlegg for å si dette

Anonymkode: 62ffd...b3f

En gsmmrl tråd ... Problemet er? Jeg svarte på spørsmålet og kommenterte i tillegg at jeg regner med noen har blitt mer moden. Høres ut som det er begått grove feil i forum 😂

Anonymkode: 8ec97...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...