Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Sitter her og spekulerer jeg, håper mange kan svare på dette.. Lurer på om den ikke sitter helt som den skal. Begynte i allfall å få mensen jevnlig fra juli, det er nå greit.. hadde sist i slutten av september, fra ca den 25 sept til 29.. Den 13 oktober fikk jeg utflod med pittelitt blod i, altså to uker etter mensen.. Nå har jeg enda ikke fått mensen, men har hatt menssmerter siden fredag.. Hva skal man tro da? Har ringt lege for å be om en sjekk av spiralen.. Og må nok innover til byen å kjøpe en test bare for å være sikker... Vet ikke helt jeg...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg personlig kjenner til to stk som har blitt gravide mens de hadde spiral. Jeg er derfor redd for dette og har fåt sjekket at min sitter rett.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Ja må få legen min til å sjekke. Mulig jeg bare røsker ut hele greia og begynner på p-piller igjen, da var jeg aldri nervøs for dette... Men om man blir gravid med spiral, er det i så fall farlig for fosteret? Om jeg først blir gravid, vil jeg jo selvfølgelig beholde og håper det ikke er farlig for fosteret...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 De er umulig å bli gravid med hormon spiral . Blir man gravid med hormon spiral ,så var man gravid når spiralen ble satt inn.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 de er nå ikke helt sant da, fikk den satt inn for ett år siden så det går ikke. og jeg har hørt at det har skjedd før, men vet bare ikke hvor vanlig det er... Om det har skjedd noen her, vil jeg gjerne høre hvordan det gikk...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 De legene jeg har vært hos sier at det ikke er mulig å bli gravid med hormon spiral,men de har sikkert ikke peiling på det! Hilsen en som har hatt hormon spiral i 4 år .
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #9 Skrevet 26. oktober 2009 Hei på deg. Det er fult mulig å bli gravid med hormonspiral. Dette har jeg sett 3 ganger, jobbet på gynekologisk avdeling. To av dem var gravid utenfor livmoren og ei var gravid i 12 uke i livmoren. På UL så vi et fint levende foster ved siden av spiralen. Det gikk desverre ikke bra, da spiralen måtte fjernes og fortersekken ble punktert. Slik går det ofte... Så dersom du ønsker et barn til ville jeg satset på å ikke bli gravid med spiral...hehe Men at det går an , JA!...desverre...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #10 Skrevet 26. oktober 2009 Takk akkurat det jeg fryktet ja, har nå fått time i morgen til fjerning av spiralen. Har jo ikke akkurat planlagt å bli gravid, men har ikke lyst at det skal gå galt OM jeg blir det... Takk for svar 12.21 hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå