Gå til innhold

Trenger råd :( ang. dritt-eks (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært litt sammen med en her i bygda i et par måneder på vårparten, og slo opp fordi jeg ikke anså vårt forhold som seriøs.

Denne eksen har plaga meg siden jeg slo opp. Først ringte han meg opp til 35 ganger om dagen når jeg ikke svarte telefonen, sendte ekle meldinger og til slutt ble jeg nødt til å snakke med han.

Han prøvde å overbevise meg om at jeg tok feil da jeg slo opp, og måtte tilbake til han. Når jeg forklarte, at jeg ikke hadde noen planer om det, så sendte han meg ekle meldinger om hvor heks jeg var. Måtte faktisk møte han en gang i sommer, da han lovet å ta min sønn på fisketur da vi fortsatt vanket sammen, og det var noe som min sønn spurte om hele tiden. Så jeg følte at jeg ikke kunne bryte løftet jeg ga min sønn. Jeg gjorde samtidig helt klart at jeg ikke ønsket noe forhold til eksen. Han ringte imidlertid flere ganger etter det for å prate, fordi han hadde noen problemer på jobben osv.

For 2 måneder siden fant jeg drømmemannen, som jeg gjerne vil starte en familie med etterhvert. Han er kjempeglad i meg og mine barn, og er alt jeg ønsker meg. Jeg fikk telefon fra eksen etter at jeg ble sammen med han nye, og forklarte at jeg nå fant en ny mann, og at han måtte slutte å plage meg. En uke senere ringte han imidlertid igjen og spurte om jeg ville bli med på et danseselskap i kommunen. Da forklarte jeg at jeg ikke ønsket noe mer kontakt, og at det ikke passer å gå ut med ekser, noe han må forstå. Etter det har jeg ikke hørt noe på et par uker.

Det jeg er litt redd for, e noe jeg fant ut i ettertid. Viser seg at denne eksen er veldig ustabil og kan finne på å sette ut rykter om folk, hevne seg osv. Så jeg er redd for at han enten kontakter min nye kjæreste og forteller masse dritt om meg, eller at han setter ut usanne rykter på bygda om meg. Hva bør jeg gjøre? Har fortalt kjæresten min at denne eksen har plaget meg i lang tid, og at han prøver å ødelegge for meg. Men bør jeg også fortelle at han kan sette ut usanne rykter om meg? At jeg er billig/heks/fortsatt treffer han i smug/har gjort noe kriminelt osv? Eller bør jeg vente og se?

Cluet er at min nye kjæreste har blitt bedratt av sine ekser flere ganger, og fikk vite om det via rykter på bygda. Jeg vil virkelig ikke miste drømmemannen fordi noen ødelegger for meg. Han er allerede så god som ekstrapappa for mine unger, og vi har planer om å flytte sammen om et par måneder, da alt bare føles riktig.

Vet at det er håpløst å kontakte politiet, men er det noe annet jeg kan gjøre? Bør jeg fortelle kjæresten om mulighet for at eksen setter ut rykter om meg, og eventuelt be han nye om å snakke med eksen og si at nok er nok?

Trenger sårt råd, for dette sliter meg ut. Trenger ikke bemerkninger om at jeg burde se hvem jeg vanka sammen med, fordi alle gjør tabber, og jeg så faktisk ikke hvor gal han var før han begynte med telefonterror/meldinger osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vis han dette innlegget. Eller vær åpen og fortell han det du forteller her, er han en grei fyr så skjønner han , Ekkel situasjon.

Skrevet

Jeg tenker at det er mer mistenkelig at du er "føre var",bare la det ligge og ta ting som det kommer tenker jeg. Oss damer har en lei tendens til å overanalysere over-tenke mange situasjoner synes jeg. Og hvis han faktisk har noe "dritt" på deg som er sant så er det faktisk helt mennskelig å feile,det er lov å ha gjort dumme ting.

Lykke til.

Skrevet

Har allerede fortalt at eksen prøver å ødelegge for meg, men skal kanskje snakke litt mer om det med nykjæresten. Ja, det er veldig ekkel situasjon, og jeg blir sliten av det. Synes det blir for galt at folk skal hevne seg når man ikke har gjort noe galt.

Hadde en ide om å ringe eksen selv og snakke alvor med han, og advare at jeg anmelder han hvis han fortsetter å ta kontakt eller forteller løgner, eller plager meg eller kjæresten. Men det er kanskje best å vente å se?

Skrevet

Han har ikke noe på meg i det hele tatt. Har bare hørt at han har ødelagt for andre han har vært sammen med før, når de fant seg ny mann, derfor er jeg litt "føre var".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...