2 blå :-) Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg er fryktelig redd denne svineinfluensaen. Jeg har barn på 5 år og en på 2 mnd. Jeg er helt ute av meg og er fryktelig usikker på hva jeg skal gjøre. Hva gjør jeg om babyen på 2 mnd blir smitta? Jeg tenker verste utfall og tårene spretter hver gang jeg leser aviser eller ser nyheter. Mannen min har astma så jeg er redd for hva som kan kan skje med han. Har hørt mye rart om denne vaksinen... Er vist veldig hysterisk, men er overfølsom etter fødselen. Men går kun rundt å tenker på dette sover nesten ikke. Jeg kan ikke dø fra barna mine, kan ikke miste noen osv osv.. Vet at jeg overdramatiserer, men kan ikke noe for det. Har blitt helt hysterisk. Noen andre som har d slik? Jeg er egentlig veldig sterk og skulle taklet dette bra, men panikken har grepet meg her. Ingen jeg kjenner er syke... Beklager men måtte bare få det ut, andre jeg prater/klager(kall det hva du vil) til mener jeg er dum som tar ut slik...
Underveis --> Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Det er jo voldsom fokus på det her inne, mens de som lever ute i "den virkelige verden" knapt bekymrer seg, har jeg inntrykk av. Dersom jeg får tilbudet, så vil jeg vaksinere meg, og Lillemann på 7 mnd. Grunnen er rett og slett at dersom vi skulle bli syke, og bli veldig dårlige, så vil det være vanskelig å svelge at jeg hadde muligheten til å ta vaksinen, og takket nei. Dersom hele din familie er vaksinert, så vil nok babyen være godt beskyttet. Særlig hvis du ammer, men mest fordi ingen i dens nære omgangskrets vil få smitten. En annen ting er at du jo ikke er i risikogruppen dersom du ellers er frisk, og du er jo lite utsatt for smitte om du går hjemme med babyen. Jeg er nok ikke like redd som deg, men jeg har nå tenkt litt på det jeg også, og altså bestemt meg for å ta vaksinen.
3småtroll♥ Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Uff da, det kan ikke være lett å ha det slik! Jeg må si at jeg har vært og er forsåvidt veldig rolig ang. dette, men folk reagerer forskjellig! Jeg har sagt at jeg ikke skulle ta noe vaksine, men ombestemte meg nå... som mange andre. Jeg får ta den nå snart da jeg jobber i helsevsenet, men har ikke bestemt meg ang barna. Nå har mellomste jenta her astma så jeg tenker jo selvfølgelig på det også! Men på fredag snudde plutselig alt her for eldste datteren vår ble syk... Hun klaget på vondt i hodet, fikk feber og ble kvalm. Vondt i halsen har hun også så etter å ha snakket med legevakten fikk vi beskjed om å holde henne hjemme de berømte 8 dagene;) Nå er ikke hun veldig syk- mer som en veldig mild influensa, men vi må jo ta hensyn til andre som kan bli mye sykere av samme viruset! Så nå får vi se da- saannsynligheten for at noen av oss andre blir smittet er jo stor så det er jo ikke sikker vi rekker å ta noe vaksine en gang;) Det er vel ikke mye jeg kan si for å trøste eller roe deg, men jeg forstår at du blir skremt av alt man leser i media om dagen.... Prøv å tenk på at de fleste som får det reagerer som datteren min- ikke veldig syk, men symptomene er jo der....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå