Gå til innhold

Er babyen min litt "treig"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

H*n er 9 mnd. Vet alle er forskjellige og at man ikke skal henge seg opp i utviklinga for alle er så forskjellige, men når jeg leser her inne synes jeg alle virker så tidlig utvikla? Sikkert litt teit innlegg, men hvis noen her vil skryte av sine babyer som IKKE var/er super raskt utvikla motorisk ville jeg blitt litt glad, for her hører man nesten kun om de som er kjempetidlig ute..

Kan ikke ;

- Krabbe ordentlig, men trekke seg frem i full fart. Stå på alle fire, men klarer ikke krabbe ordentlig.

- Klappe, vinke osv. Har ikke lært h*n det faktisk..

- Gå med gåbil eller rundt møblene.

- Sitte stødig eller sette seg opp selv..

Kan ;

- Reise seg opp på døra til oppvaskmaskinen selv, når den er nede.

- Sitte på knær mens h*n holder fast i noe

- Reise seg opp på mamma'n sin når jeg sitter på gulvet

- Stå på alle fire, og som sagt trekke seg frem i full fart.. Krype men ikke krabbe :)

- Herme etter ord og lyder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Babyen din er ikke treig, helt normal

Skrevet

Er helt enig i at barnet ditt er innenfor normalen. Noen barn krabber aldri, og det å gå med gåbil er ikke noe å trakte etter.

Men det er viktig at du ikke setter opp barnet ditt! Barnet utvikler langt bedre støttereaksjoner dersom det lærer å sette seg opp selv. Slutt umiddelbart og la ham bruke sunn frustrasjon til å lære seg det selv:) Det kommer til å gå kjemperaskt. Ikke sett ham opp med puter i sofaen heller. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...