lillepluto Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Har en gutt på 8 mnd som er håpløs om natta. Han våkner hele tiden, Vil ha pupp, eller kos. Altså, vi snakker at han minst våkner hver time. jeg skjønner at det mest er kos han vil ha,for han er ikke spesielt sulten. Han spiser godt med mat resten av dagen...og lite bryst, Men natta, da er det det beste han vet. Vi fikk skrevet ut vallagan til han for å forsøke å få han i et søvnmønster, og brukte det en liten periode, men det funket kun de første dagene, da sov han fem timer i strekk, men så synes jeg ikke virkningen har funket, så vi droppet det etter etter ett par uker. Vi bor i en liten leilighet nå i på vente av nytt hus, så han sover sammen med oss på rom. Storebror på 4 har eget rom. Har vurdert å legge han i den, men samtidig ikke så bra å la han gråte der inne, for da våkner jo storebror etc. Vi har nok vært litt for snille også, for vi har latt han sove litt i våres seng når han har vært mye våken på natta. men hva gjør man ikke når søvnen uteblir.... håper noen har noen gode råd å komme med.
Knotten & lille persille Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Hvordan sover han om dagen da? Her i huset er lille avhengig av minst 3 timer søvn på dagtid, om ikke blir natten et lite h.... Storebror var slik som du beskriver at din er. Sov dårlig til han ble nesten 4 år, forsøkte alt- også vallergan, uten effekt. Dessverre ser jeg i ettertid at vi var for snille med han. Hadde han på vårt rom, gjerne i dobbeltsengen, bysset og bar, gav mat osv. Ga jo han god grunn til å holde det gående for å si det sånn. Nå når vi har fått nr 2 er det ikke snakk om dilling nattestid. Hun startet etter en periode med diare å våkne ofte om natten. Hun hadde jo blitt vant med bleieskift og kos og gjerne litt mat på natten. Det ble 3 dager med hyling på natten da jeg stengte krana. Gikk inn til henne hvert 5. min, strøk henne på hodet og sang noen ganger en sang. Gikk ikke ut av rommet før hun hadde roet seg i sengen sin (tok henne ikke opp). Nå er det slutt på hylingen, sovner av seg selv om kvelden og sover som oftest hele natten. Om hun våkner går jeg bort til døren hennes og hysjer, da blir det faktisk stille. Skal ikke påstå at det er helt over for alt forandrer seg med disse små, men jeg har stor tro på å senke servicenivået, man gjør både barnet og seg selv en tjeneste i lengden. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå