Gå til innhold

Så sinnssyke magesmerter om nettene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig det? Jeg våkner for å snu meg (tror jeg), men magen er bare så utrolig vond. Akkurat som babyen har grodd fast på ett sted så det blir ubehaglig å snu rundt. Og da begynner magen stort sett med sinnssyke smerter. Ender opp med å stå på alle 4 å ule. Jeg prøver å slappe av, puste godt og masserer magen min.... Men det hjelper ikke. Har mye kynnere i løpet av dagen men kjennes ikke ut som det heller. Står opp 2-3 ganger hver natt og blir gående og massere magen til den "har falt på plass" igjen, og stabilisert seg. Kjennes ut som kramper og strøm i magen....

Fler som sliter om natta eller vet hva dette er?

Jeg er 24+1 og gutten sparker og er aktiv om nettene, så han har det nok bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at du skal ta deg en tur til legen.

Det er ganske normalt å ha ubehag i magen under svangerskapet, men sinnsyke smerter? Det sier seg selv selv at det ikke er normalt..

Skrevet

Luft smerter?

Jeg kan oxå ha ubehag om nettene før legge tid.Det har somregel sammenheng m luft i magen.Begynner og bli liten plass inni der etterhvert,og lufta kan nok sette seg litt fast:D så prøv og fiiiiis!!

Skrevet

Husker eg hadde det et par ganger med dattera mi, men aner ikke hva det er. Det gav seg hos meg da, og kom ikke tilbake, så eg gjorde ikke noe med det, men visst det er slik at det skjer ofte så ville eg tatt det opp med lege/JM....

Skrevet

Det er ikke luftsmerter, for jeg har prøvd å fise, gå på do osv... Og det er ikke nødvendigvis sånn når jeg legger meg. Det var klokka 4 i natt, er litt gjennomgående på nettene. Ja, det er innmari vondt, jeg orker ikke at sambo tar på meg, og orker nesten ikke røre meg. Og magen blir ikke hard som under kynnere (som jeg har døgnet rundt). Ikke ligament smerter som i begynnelsen heller.

Det er vondt i hele magen, som en nett, med småkramper. Litt sånn elektrisk. Står på alle 4 med hode ned i puta og prøver slippe magen helt ned og puste rolig, det føles best. Kommer meg ikke tilbake i liggende stilling på en stund. Får vel ringe lege i morgen å høre. Hatt det en del netter nå. Virker ikke som babyens spark påvirker det heller, for de kjenner jeg utenom.

Kanskje det kan være muskulært ved lite væske i kroppen? Eller voksesmerter av noe slag i magen... Hm...

Skrevet

Er ikke forstoppet heller, fin flyt i magen :-) Både av avføring og gasser, hehe... Kommer rett som det er det :-)

Skrevet

Jeg bruker også ha skikkelige smerter på nettene (eller mest før jeg sovner, har ikke våknet av smerter) og det er når jeg skal snu meg fra en side til en annen at de kommer. Da puster og peser og ynker jeg meg som en gal (og sambo tror sikkert at jeg er blitt det :P) mens det står på som verst. Det går som regel over etter noen minutter så jeg bruker stort sett bare å ligge og vente på at det skal gi seg. Min erfaring er i alle fall at det blir verre hvis jeg ikke ligger stille.

Skrevet

Jeg prøver å ligge stille, å puste dypt og rolig, gjøre yogapusten min. Er ganske god på avspenning. Men det verker og gjør så vondt at jeg ikke klarer det veldig lenge. Kanskje 3-4 min. Det går fint med meg å legge meg, finner fort en god stilling. Men våknet av dette 3-4 ganger i natt, og tar fort en halvtime-trekvarter (eller lenger) før jeg faller til ro igjen. Så ,å sove litt på dagen også. Men har hatt mye vondt i mellomgolvet i dag, mulig det bare presser seg opp ved ribb-beina nå at det er det. Vondt bak på ryggen i den høyden og. Og sf-målet har steget 3cm på 2 uker så ringer nok legen i morra og forhører meg litt ihvertfall. (det var stort i utgangspunktet)

Gått fra å ikke vises for 6 uker siden til en mage som ligger oppunder ribb-beina, så mulig det bare har gått litt fort i svingene her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...