Gå til innhold

Hva er din beste "håpløse foreldre opplevelse"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sikkert fem dusin men her kommer èn:

Vi var på fotballturnering og hadde med oss både spillere på 8-9 år og på 14-15. I bussen lagde 3 av de eldste jentene så mye bråk at bussen måtte stoppe (da de ikke ville roe seg etter flere beskjeder). Vi satte de i hver sin bil, men hun ene nekta og stakk av. Vi fant henne til slutt og fikk kommet oss hjem med alle sammen. Der møtte faren til jenta opp og skjelte ut alle de voksne. Dagen etter kom det et langt klagebrev til kretsen. Brevet var helt villt og han truet med søksmål ;-)

Har dere noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lærer på ungdomsskolen og hadde foreldremøte med en pappa og hans sønn. Jeg tok opp med faren at vi hadde problemer med at sønnen spyttet på gulvet (når det passet han).

Faren svarte: Ja og så?.....det må han vel få lov til å gjøre!!!

Skrevet

Jeg sitter på en grillplass ved ei strand og griller. Like i nærheten leker en gutt på 5 år i ei steinrøys som går ned til en elv.

Faren til gutten stiller seg ved siden av meg og begynner:

"Fredrik!!! Nå må du komme, vi skal dra" (gutten svarer ikke, han ser ikke så mye som opp på faren en gang)

"Fredrik, kommer du"

"Fredriiiiik"

"Fredriiiiiiik, nå må du komme"

"Fredriiiiik"

"Fredrik nå drar vi fra deg altså"

"Fredriiiik"

"Fredrikk, kom nå så skal vi dra" (gutten enser ikke faren)

Jeg begynner å få dotter i øra og lurer på hvorfor han bare ikke henter gutten som er 5 m unna. Men han fortsetter med myk men oppgitt stemme:

"Fredrik, ja nå går vi fra deg altså...ja nå går vi"

"Fredriiiiik"

"Fredrik nå må du komme"

"Fredriiik"

Nå blir jeg lei, så jeg reiser meg, går 5 skritt, tar gutten i armen og drar han med til faren sin. "Her!......slik kan det gjøres"

Hverken faren eller gutten sa noe før de vandret bortover stranda og vi fikk endelig (etter 15 minutters gnelling fra faren) spisero ;)

Fredriiiiik, kom nå da

Skrevet

En lærer jeg kjenner godt opplevde at en far ringte på morningen....Han trengte råd....

Ja, hva gjaldt det da?? spurte lærer

Nei, gutten ville ikke stå opp...

Vel, hva sier man da???..H*n ga da rådet: du har to muligheter. ENten får han bare sove videre. ELler du drar ham ut av senga og sender ham til skolen.....

På SFO hvor min mor jobber er det mye rart.....Og da forteller hun ikke mye, må jo passe på at taushetsplikt ikke blir brutt og at personer ikke er "gjenkjennbare":....Men når man får skjenn, som lærer, for at ungene ikke tar på seg regnklær når de går i 4.?? Når man får skjenn når den ÅPNE pølsepakka de sendte med til turen har lekket kraft ut i sekken, og krever erstatning for ødelagt sekk og klær? Når man får skjenn for at ungen ikke har villet SPIST? Når man får skjenn for at ungen ikke står ferdig pakket og påkledd når de kommer for og hente de på SFO? Når man gir skjenn for at ungen har fått lekser til i morgen, de skal jo bort den ettermiddagen..Passer ikke med lekser da?

Vel, når jeg hører slike historier så tror jeg at HI som skrev innlegg om "Prinser" og "Prinsesser" har rett i at vi ikke bør kalle ungene våre det..Isåfall bør de også gå på egne private prinse og prinsesskoler hvor de kan bli passet på, dullet med og stelt for 24/7 så foreldrene (kongene og dronningene) ikke trenger og løfte en finger for barnas ve og vel...

Skrevet

Tja...kommer ikke på noen spesielle men reagerer ofte på hva folk stapper i barna sine.

- Når en urolig 1 åring får en dropseske for å rose seg ned på flyet (han ble jo tusen gang verre etterpå)

- Når en 1 åring sitter i vogna i butikken tidlig på morgenen med en stor sjokoladeplate i handa.

- Når en sykelig overvektig unge får 1 tonn med boller og godteri i butikken av faren sin.

Nå kom jeg på en annen historie: Vi hadde middagsselskap med 12 stk voksne og barn. Vi måtte flytte på alle 12 etter vi hadde satt oss fordi en 2 åring var ikke fornøyd med plassen sin. Snakk om å forme seg en drittunge.

Skrevet

Det går nok bra med den sykelig overvektige ungen. Det var ikke den bollen som gjorde han eller henne overvektig. Skjerp deg.

Skrevet

Vi holdt på å flytte inn i leilighet på Tøyen og mens vi pakker ut kommer en liten gutt tusslende inn i leiligheten. Døra sto åpen og vi regnet med at foreldrene var i gangen eller i vaskekjelleren så vi lot han bare surre litt rundt hos oss. Han kunne ha vært 3år eller noe.

Etter nesten en halvtime syntes vi det var litt rart at ingen ropte på gutten så jeg tok ham med til naboene (hadde hørt at det bodde unger der) og ringte på. Det er en dame som åpner og jeg spør om hun mangler en unge? Hun ser bare rart på meg, så på ungen og på meg igjen. Så jeg spørr igjen om det er hennes sønn? Tenker at jeg må ha gått feil og at han tilhører noen andre.

Da bryter hun ut i et stort smil og sier: "Han er min. Du vet, vi har så mange"

Haha, kommer aldri til å glemme det:)!

Skrevet

Huff da.....noen som følte seg truffet? Kanskje det var bursdagen hans? Eller første gang han fikk en haug med boller og godteri?

Tror det var lunsjen deres, gutten var med faren på jobb.

Skrevet

En av de verste var moren som syntes det gikk ut på ett om man oppdro et barn eller en hund. De snakket da også til sønnen sin som om han var en bikkje. "Nei, X! Fy!", "Flinke gutten!", "Kom hit" -klappe seg selv på låret- "Komme da, X".

Skrevet

Har vært borti noen..

En kveld satt jeg hjemme og hørte døra gikk opp, trodde det var mannen som kom hjem helt til barna mine sa at det sto ei jente i gangen. Gikk å snakket med jenta, som jeg aldri hadde sett før og prøvde å finne ut hvem hun var. Jenta var livredd, gråt å sa at pappa hadde reist fra henne. Der vi bodde da var absolutt ikke noe sted for ei lita jenta på ca 2 år å være alene så jeg tenkte jeg skulle ringe politet, men kom heldigvis på at vi hadde fått nye naboer og de hadde to jenter. Gikk opp å ringte på spurte om hun ikke hadde mistet et barn, da etter et kvarter kom hun på at hun passet ei lita jente samt sine to egne. Dama styrtet ut å hentet jenta å sa ikke så mye som takk til meg for at jeg hadde tatt meg av henne.

I barnehage gruppa til eldstemann var det et helt "grusomt" barn, mora skjelte ut både den ene og andre pga problemmene til sønnen sin. Det gikk rykter om at de tre barna i denne familien var "helt grusomme" Barnehagen satte inn ekstrahjelp til den minste og det hjalp han virkelig, mens mora fortsatt skjelte og smelte til alle som ville høre på hvor forferdelig det var at barnehagen hadde gjort dette uten å si ifra til henne først.

En dag kom barnet med en giga blåveis, moren sier at han hadde sklidd i badekaret, hvorpå jeg spøker å sier "Vær ærlig nå, det var du!" Mora blir helt rar. Noen dager etter får jeg vite at familien skal flytte fordi far banker mor og mor banker barna.

Aner ikke hvordan det går med barna eller mora nå, men siden hun poltiandmeldte faren, gutten fortalte i barnehagen at mamma slo han så regner jeg med at barnevernet har tatt tak i dette og hjulpet alle sammen..

Vi bodde på et veldig rart sted og det var mye rare foreldre som var ute å gikk. Vi har heldigvis flyttet derifra nå og får bare håpe at barna har det bra..

Skrevet

En gang vi var på stranden og skulle grille var det en guttunge som tømte en bøtte vann på grillen vår mens pølser og grillbein lå på grillen. Jeg hisset meg opp naturlignok men moren da snudde seg mot oss å sa" Ikke kjeft slik på Fredrik han kan få migrene anfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...