Gå til innhold

Er gutten min i risikogruppen? Bør vi vaksinere oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 16 mnd har ikke astma, og er frisk som er fisk. Men han har to ganger hatt pusteproblemer da han var yngre en gang ved ca 6 mnd og en gang ved 8 mnd. Begge gangene i forbindelse med forkjølelse. Første gangen ble han innlagt et døgn. De vet ikke helt om det varen luftveisinfeksjon, astma eller krupp. Men vi har fått astmaspray sånn i tilfelle, men har bare brukt den en gang. Han har ikke vært kraftig forkjølet siden så jeg vet ikke om dette er noe som vil gjenta seg. Jeg skal selvfølgelig snakke med legen om det men tenkte jeg skulle høre hva dere syntes?Han går forresten i bhg. Er litt skeptisk til å sette vaksine på lillemann, men vi har og en tass på 2,5 mnd, så kanskje det er lurt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja vaksine ville nok vere tryggest her...

de er jo i risikogrupper, de som f.eks har nedsatt immunforsvar , osv.

jeg ville tatt vaksine på han. jeg har selv en liten gutt på 4 mnd, om mulig skal jeg også vaksinere han (men er nok ikke mulig før 6 mnd) .

svineinfluensa er så mye omtalt, å vanskelig vite om det er sikrest å vaksinere eller ikke...

det har blitt påvist der en 16 år gammel jente ble syk med svineinfuensa m og fikk behandlig med tamiflu, men døde fordi om..

akkurat denne historien gjør meg usikker... i følge legen, må altså vaksinen ver i kroppen før sykdommen inntreffer, eller kan det vere dødelig..

siden din lille har nedsatt immunforsvar , er det vell best vere på den tryggeste siden... :)

Skrevet

men man har vel ikke nedsatt immunforsvar fordi en har hatt krupp/pusteproblemer 2 ganger..? min har også slitt litt med falsk krupp, men trodde ikke han var i risikogruppen fordetom?.. han har jo ikke noe astma eller kronisk sykdom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...